בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נושאת המטוסים הראשונה של סין יצאה להפלגת מבחן

כלי השיט, שעד כה לא קיבל שם, יכול לשאת 50 אלף טונות וכולל שיפורים והרחבות לעומת נושאת המטוסים הוותיקה של סין שיוצרה בברית המועצות

5תגובות

נושאת מטוסים הראשונה שיצרה סין יצאה אתמול (ראשון) להפלגת ניסיון ראשונה, צעד שמהווה אבן דרך ביוזמה להרחבת חיל הים. נושאת המטוסים, שעד כה לא קיבלה שם, הפליגה מהמספנה לנמל דליאן שבצפון מזרח סין, אחרי טקס שכלל תרועה בצופר ומופע של זיקוקי דינור.

לחיל הים הסיני כבר יש נושאת מטוסים, ה"ליאונינג", שהובאה בטרם הושלמה בנייתה מאוקראינה אחרי קריסת ברית המועצות. כלי השיט הזה צורף לצי הסיני ב–2012 והחל בפעילות מבצעית כעבור ארבע שנים. מאז נמנית סין עם קבוצה קטנה של מעצמות המחזיקות בנושאות מטוסים, בראשותן ארה"ב, המפעילה 11 נושאות מטוסים. הליאונינג, שהיא כפי הנראה כלי שיט למטרות אימונים ולא רק ספינת מלחמה, כיכבה במפגן ימי של 48 אוניות שהתקיים בנוכחות נשיא סין שי ג'ינפינג. שבוע לאחר מכן השתתפה באימונים באש חיה במצר טייוואן ובים סין המזרחי.

נושאת המטוסים הראשונה שייצרה סין מפליגה מנמל דליאן, אתמול
CHINA STRINGER NETWORK/רוי

מאז נכנס לתפקידו, מוביל שי מיזם שאפתני למודרניזציה של הצבא הסיני. הוא צימצם את ההשקעה בהיערכות כוחות הקרקע של צבא השחרור העממי להגנה מפני פלישה מהיבשת, ושם דגש על כוחות טכנולוגיים ימיים ואוויריים ועל השקעה בטילים.

נושאת המטוסים החדשה, שנבנתה על ידי חברת הספינות של דליאן, נבנתה על פי דוגמת הליאונינג בתוספת שיפורים והרחבות, כך אמרו מומחים סינים וזרים. העיתון הסיני "גלובל טיימס" פרסם השוואה של שתי נושאות המטוסים ממנה עולה כי נושאת המטוסים החדשה מעט ארוכה ורחבה יותר, וכי ביכולתה לשאת 32–36 מטוסי קרב, בהשוואה ל–24 אותם יכולה לשאת הליאונינג.

כושר ההובלה של שתי נושאות המטוסים הוא 50 אלף טונות כל אחת, זאת בהשוואה לנושאת המטוסים החדשה של ארה"ב, ה"ג'רלד פורד", שכושר ההובלה שלה כפול, וביכולתה לשאת 75 כלי טיס. בניגוד לנושאות המטוסים האמריקאיות, המונעות על ידי אנרגיה גרעינית, מנועיהן של נושאות המטוסים הסיניות מונעות באמצעים קונבנציונליים, מה שמגביל את הטווח שלהן ואת יכולת השהייה שלהן בלב ים.

"המבחנים העיקריים יהיו מבחן האמינות והיציבות של המערכות המכניות והציוד הנלווה אליהן", נכתב במאמר שהתפרסם אתמול באתר האינטרנט של המשרד הסיני להגנה לאומית, אשר תיאר את יעדי הפלגות המבחן, שעשויות להתמשך כשנה.

נושאות מטוסים הן כלי שיט יקרים ומורכבים, ויש הסבורים שאינן דומיננטיות כפי שהיו בעבר. לדברי מומחים לענייני צבא, הן פגיעות יותר ויותר על רקע השימוש בטילים נגד אוניות ובכלי נשק חדישים. עם זאת, הן מפגינות כוח צבאי ועוצמה שביכולתה להרשים הרבה מעבר לגבולות המדינות המחזיקות בהן, והדבר מעניק להם יתרון סמלי שסין חותרת אליו בשעה שהיא מבקשת לחזק את השפעתה בעולם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו