בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

400 אלף טונות פלדה על פני 55 קילומטר: סין חנכה את הגשר הימי הארוך בעולם

הנשיא שי ג'ינפינג חנך את הגשר מחבר בין מקאו, הונג קונג וסין היבשתית. ביכולתו לחזק את הצמיחה הכלכלית של האזור, אך מתנגדיו טוענים כי הוא נועד לאפשר לשלטון המרכזי להדק את אחיזתו

17תגובות
הגשר, אתמול
Kin Cheung/אי־פי

נשיא סין שי ג'ינפינג חנך היום (שלישי) את הגשר הימי הארוך בעולם בלוויית בכירים סינים מקומיים. הגשר, שאורכו 55 קילומטר, חוצה את דלתת נהר הפנינה ומחבר את הונג קונג ומקאו עם העיר זוהאי בסין עצמה.

הפרויקט, הכולל חלקי גשר ואיים מלאכותיים, מחובר במנהרה שאורכה 6.5 קילומטר ומגיע עד לנמל התעופה של הונג קונג. עלותו היתה גבוהה במיליארדי דולרים מהתקציב המקורי ובנייתו התעכבה שנים. בכירים סינים צופים שהגשר יקטין במידה ניכרת את זמן הנסיעה בין שתי הגדות של נהר הפנינה, ויסייע להגשים את חזונם על "אזור המפרץ הגדול", כפי שסין מכנה את המיזם לקשר את ערי האזור.

ההודעה על טקס הפתיחה פורסמה ימים ספורים בלבד לפני שנערך, מן הסתם כדי שיחפוף לנסיעתו הראשונה זה שש שנים של שי למחוז גואנגדונג. תרומתו של שי לטקס, שנערך באי מלאכותי שבו שוכן הנמל של זוהאי, היתה צנועה והסתכמה בהצהרה על פתיחת הגשר. "אני מכריז בכך שגשר הונג קונג–זוהאי–מקאו פתוח רשמית", אמר שי בטקס שהתקיים בהשתתפות נואמים נוספים. לאחר מכן הוצג מופע דיגיטלי של זיקוקין די־נור על מסך גדול שניצב מאחוריהם.

הנשיא שי ג'ינפינג בטקס חניכת הגשר, אתמול
ALY SONG/רויטרס

מדוע נבנה הגשר?

דלתת נהר הפנינה, כוללת את הונג קונג, שמשמשת מרכז פיננסי, את שנז'ן, המתפקדת כמרכז טכנולוגי, וערים מתועשות נוספות החשובות לכלכלת סין. בצד המערבי של הנהר שוכנת מקאו הפחות מפותחת, יחסית. מנהיגים מקומיים מקווים שהגשר ירחיב את פוטנציאל הצמיחה באזור בכך שיאפשר נגישות לקרקעות זולות במערב ולנמלים ותשתיות אחרות במזרח. מתנגדי הגשר טוענים שמטרותיו פוליטיות יותר מאשר כלכליות, כי הוא מסייע למאמצי השלטון המרכזי להדק את הקשרים בין סין לבין הונג קונג ומקאו.

מה היתה עלות הגשר?

בניית החלק המרכזי, שאורכו 22.4 ק"מ, עלתה 7 מיליארד דולר. ממשלת הונג קונג השקיעה עוד 13.7 מיליארד דולר בבניית מנהרות ומתקנים לחציית גבולות על אי מלאכותי הסמוך לנמל התעופה של העיר. לפחות עשרה פועלים נהרגו בתשע שנות הבנייה, שסבלה בנוסף לכך משחיתות רבה. 19 אנשים הואשמו בזיוף דו"חות הנוגעים לאיכות הבטון ועומדים כעת למשפט.

אולם היציאה אל הגשר, בשבוע שעבר
Vincent Yu/אי־פי

מה מיוחד בגשר?

לבניית הגשר נדרשו יותר מ–400 אלף טונות פלדה. הוא גבוה - כדי לאפשר מעבר ספינות מתחתיו - אך משום שהוא מגיע להונג קונג בקרבה לנמל התעופה, חלקיו המזרחיים נבנו בהתאם למגבלות גובה קפדניות. מנהרה תת־ימית באורך 6.5 ק"מ מקשרת בין הונג קונג לחלקו המרכזי של הגשר.

מאחר שמכוניות נוסעות בסין בצד הימני של הכביש ובהונג קונג ובמקאו בצד השמאלי, יש בגשר שתי נקודות שבהן הנהגים צריכים להחליף צדדים.

מי ישתמש בגשר?

נסיעתן של מכוניות פרטיות תהיה מוגבלת, והנהגים שירצו לעבור בו יצטרכו לקבל רישיונות מיוחדים כדי לעבור את כולו. ממשלת הונג קונג הפיקה סרטון וידאו המפרט את הדרישות. "הכל פשוט ונוח", אומר הקריין שאינו מצליח לשכנע. רוב הנוסעים יוכלו לעבור על הגשר באוטובוסים מיוחדים, ובשני צדדיו הוכשרו מגרשי חניה ענקיים למכוניות פרטיות.

לקריאת הכתבה המקורית בניו יורק טיימס



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו