התחממות נוספת ביחסים: רכבת דרום קוריאנית חצתה את הגבול לצפון

הרכבת הסיעה משלחת של עשרות פקידים ומהנדסים שיסיירו במערכת הרכבות של צפון קוריאה במטרה לתכנן את שידרוגה וחיבורה לדרום. שיפוץ תשתיות הרכבת בצפון קוריאה עשוי לקחת עשורים

לוגו גרדיאן
גרדיאן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
פתיחת הגבול, היום
פתיחת הגבול, היוםצילום: Kim Hong-Ji/אי־פי
לוגו גרדיאן
גרדיאן

רכבת דרום קוריאנית חצתה היום (שישי) את הגבול עם צפון קוריאה, לראשונה מזה 2008. הצעד מסמל את תחילתן של עבודות תשתיות ברשת מסילות הרכבת בצפון, שמטרתן לשדרג את התשתיות ולאפשר חיבור בין מערכת התחבורה בצפון לזו של הדרום. הצעד דרש אישור מיוחד האו"ם, שכן פיונגיאנג עדיין נמצאת תחת שורת סנקציות בינלאומיות מחמירות.

ששת הקרונות שחצו את הגבול הסיעו עשרות פקידים ומהנדסים דרום קוריאנים שישהו בצפון במשך 18 ימים וישובו לסיאול עם ממצאיהם. בזמן זה, הרכבת תסע מאזור הגבול עם דרום קוריאה ועד לגבול בין צפון קוריאה לסין. מערכת מסילות הרכבת בצפון קוריאה מיושנת ומרביתה לא עברה שדרוג מאז תחילת המאה ה-20. 

הרכבת הדרום קוריאנית נוסעת בצפון, היום
הרכבת הדרום קוריאנית נוסעת בצפון, היוםצילום: POOL/רויטרס

לפי הערכות בדרום, שדרוג התשתיות בצפון עשוי לקחת שנים ואפילו עשורים. הרכבת בצפון קוריאה נוסעת באיטיות רבה, בעוד הרכבות בדרום עומדות בכל הסטנדרטים הבינלאומיים ונחשבות מהירות ויעילות. טיפול שיאפשר לרכבות הצפוניות לעמוד באותם הסטנדרטים ידרוש מיליארדי דולרים. כבר בפגישתו הראשונה עם מקבילו מדרום, הודה שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און שמצב הרכבות במדינה "מביך".

על אף ששיחות הפירוז בין צפון קוריאה לארה"ב אינן מתקדמות כבר חודשים. , שכוח מטעמן משגיח על הגבול בין המדינות. סוכנות הידיעות יונהאפ דיווחה כי מון מתכנן להשיק שתי מסילות שיחברו בין הצפון לדרום עד סוף השנה, צעד שיהיה בעיקרו סימלי כל עוד הסנקציות על פיונגיאנג מונעות העברת סחורות למדינה. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ