מדוע חברות תעופה המשיכו לטוס במזרח אוקראינה

מאות טיסות עברו מדי יום בנתיב בו יורט המטוס המלזי בגבול אוקראינה-רוסיה. אוקראינה הגבילה את גובה הטיסה, אך לא חסמה לחלוטין את הנתיב

ניו יורק טיימס ואי־פי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
ניו יורק טיימס ואי־פי

בה בעת שמלזיה אבלה על מותם של מאות נוסעים בטיסה נוספת של מטוס בואינג 777 של חברת מלזיה איירליינס, נראה כי אמצעי הזהירות להגנה על התעופה האזרחית בגבול רוסיה־אוקראינה, שקבעו רשויות התעופה וקציני המבצעים של חברות התעופה, היו בלתי מספיקים בצורה מחרידה.

הפלת מטוס הנוסעים מעל מזרח אוקראינה ביום חמישי אירעה זמן קצר לאחר שהרשויות ברוסיה ובאוקראינה, בתגובה על הלחימה סמוך לעיר דונייצק, סגרו את המרחב האווירי עד גובה 32 אלף רגל (כעשרה קילומטר) לתעופת מטוסים אזרחיים. אוקראינה עשתה את השינויים ביום שני שעבר, אותו יום שבו הופל מטוס תובלה צבאי שלה על ידי טיל שעה שטס בגובה 21 אלף רגל (כ–6.5 ק"מ). רוסיה קבעה מגבלה דומה, שנכנסה לתוקפה ביום רביעי בחצות, שעות אחדות לפני שטיסה 17 המריאה מאמסטרדם.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ