הביקוש ירד, וצרפת הודיעה על ביטול שירות רכבות הלילה

תאי הלינה המשותפים ברכבות היוו השראה לבמאים וסופרים - אבל בפריז החליטו שהביקוש בימינו אינו מצדיק את המשך הרצתן, ומתוך כתריסר רכבות לילה רק שלוש ימשיכו לפעול. רקוויאם למיתוס

לוגו גרדיאן
גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
לוגו גרדיאן
גרדיאן

תאי הלינה המשותפים ברכבות הנוסעות למרחקים ארוכים היוו במאה הקודמת מקור השראה בלתי נדלה עבור סופרים ובמאי קולנוע. עשרות סצנות רומנטיות וקומיות התרחשו במרחב הצפוף ועתיר המיטות הזה. בין המפורסמות שבסצנות האלה — המסיבה האסורה ברכבת של להקת הבנות בסרט "חמים ונעים" בכיכובה של מרלין מונרו והסוף הטוב של הקלאסיקה של אלפרד היצ'קוק "מזימות בינלאומיות" (North by Northwest). אך נראה שבמאה ה–21 עידן רכבות הלילה וקרנות ה"קושט" (couchette) באירופה עומד להסתיים. כך, משרד התחבורה בצרפת החליט לאחרונה להפסיק את מימון שירות הרכבות הלילי לפריז וממנה — ונראה כי בקרוב לא יוכלו יותר הצרפתים ליהנות משינה משותפת ברכבת.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ