התוכנית להחזרת רחובות ברצלונה לתושבים יצאה לדרך

איסור על תנועת כלי רכב ב–60% מרחובות העיר יצמצם את זיהום האוויר והרעש, העולים לתושבים בחייהם. על החסר יענו מערכת תחבורה ציבורית חדשה והארכת שבילי אופניים במאות קילומטרים

מרטה באוסלס, גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מרטה באוסלס, גרדיאן

כחלק מניסיונן של ערים גדולות להתרחק משליטת המכוניות הכריזה ספרד על תוכניות שאפתניות: צמצום נפח תנועת כלי הכב הממונעים ב–21%. התוכנית התחבורתית נועדה לטפל ברמות הזיהום והרעש החריגות בעיר ברצלונה, אך היא אינה מסתכמת בכך. מרכיב מרכזי בה – הטלת איסור על תנועת כלי רכב בכ–60% מרחובות העיר – צפוי לשחרר רחובות רבים בעיר ולהופכם ל"מרחבים אזרחיים". באופן זה מבקשים הוגי התוכנית ליצור "סופר־בלוקים" (Superblocks) — מיני־שכונות שסביבן תזרום התנועה והחללים שיווצרו בהן יעוצבו מחדש "כדי למלא את העיר בחיים".

תגיות:

תגובות