מלזניה של קולגייט ועד המונופול של טראמפ: מוזיאון הכישלון מבטיח להפוך להצלחה

סמואל ווסט, חוקר ופסיכולוג ארגוני שוודי, החליט לפתוח את המוזיאון דווקא כדי לקדש את הכישלון על פני המרוץ אחר ההצלחה. בין המוצגים - משקה הקפה של קוקה קולה ומחווה לקדחת הטוויטר

"הארץ"
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים5
"הארץ"

האם לזניית בשר קפואה שעל אריזתה מתנוסס מותג משחות השיניים "קולגייט" היתה יכולה להפוך למאכל אהוב בבתים רבים? בדיעבד נראה שהסיכויים לכך היו שווים בערך לסיכויי הצלחתו של המשקה הקל בטעם קפה בשם "בלאק" שקוקה קולה ניסתה לשווק במשך שנתיים תמימות – עד שהתייאשה.

אך האם כישלונות שיווקיים מהדהדים אלה ואחרים הם סיבה לבושה? לפי סמואל ווסט, היוזם של "מוזיאון הכישלון", שעתיד לקום בעוד כמה שבועות בעיר הלסינגבורג שבשוודיה, ההפך הוא הנכון. "אני חושב שאני לא היחיד שנמאס לו מהדימוי השטחי שהכל מושלם", אמר ווסט, חוקר חידושים טכנולוגיים באוניברסיטת לונד בשוודיה בעברו וכיום פסיכולוג ארגוני, לוושינגטון פוסט. "לכל חברה יש מחלקת יחסי ציבור גדולה שתפקידה לגרום לה להיראות טוב בכל דרך אפשרית. אבל אנחנו אוהבים כשאנשים מפשלים".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ