אוסלו לא הצליחה לאסור על מכוניות - אז היא ביטלה את מקומות החניה

בירת נורווגיה החליטה להפוך לעיר האירופית הראשונה שתאסור נסיעת מכוניות במרכזה, אך תגובת הנגד היתה חריפה ואילצה אותה לנקוט צעדים מתוחכמים יותר

אתלין קאטקרט־קיז, גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אתלין קאטקרט־קיז, גרדיאן

באחד מימי הקיץ שעבר קיבל נילס סנדברג, תושב שכונת פרוגנר שבמרכז אוסלו, הודעה. "בישרו לי בקצרה שמקומות החניה ברחובות השכונה ייעלמו לטובת שבילי אופניים", אמר סנדברג. הוא שוחח עם שכניו והבין שכולם קיבלו את אותה ההודעה. "היינו בהלם מוחלט", סיפר. מספר בעלי המכוניות בפרוגנר גדול מאשר ברבעיה האחרים של בירת נורווגיה ועומד על 38% ממשקי הבית, לעומת 30% בשכונות אחרות במרכז העיר. רעיון הוויתור על חניות לטובת שבילי אופניים ממש לא מצא חן בעיני התושבים. "אנחנו לא מתנגדים לרכיבה על אופניים" אמר סנדברג, שמוביל את הקמפיין לשימור מקומות החניה, "אבל נראה לנו שהרכיבה אינה הסיבה היחידה שבגינה בחרו ברחובות מסוימים. ברור לגמרי שהכוונה היא להוריד מה שיותר כלי רכב מהכבישים".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ