התשתיות המפוארות של אירופה מתפוררות בגלל צנע – ובאיטליה גם בגלל שחיתות

שנים של קיצוץ בתקציבים הובילו להידרדרות במצב הכבישים ומבנים ציבוריים באירופה ובעולם. התוצאה, בנוסף לאסונות כמו הגשר באיטליה, היא גם פגיעה בצמיחה הכלכלית וברווחת האזרחים

דפנה מאור
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דפנה מאור

בנסיעה באוטוסטרדות בחלקה הצפוני של איטליה קשה שלא לחשוב על אדוניה העתיקים של הארץ – הרומאים – שסללו דרכים סביב העולם. האוטוסטרדות האיטלקיות הן מהירות וגדולות, נוחות ומרשימות, והמנהרות והגשרים שבהן עוברות נראים כמונומנטים לגאוניות ההנדסית המודרנית.

בשנות ה-60 נבנתה באיטליה רשת של כבישים מהירים מודרניים שקישרו בין הצפון לדרום וכל רחבי המדינה. סלילת הכבישים התאפשרה בין היתר, לאחר שבמסגרת אמנת רומא שנחתמה ב-1957 הוקם בנק ההשקעות האירופי, שנועד לממן פיתוח והשקעות בתשתיות. הכבישים חצו את הרי האלפים וקישרו את איטליה גם לשאר אירופה, כדי לסייע בפיתוחה הכלכלי. ההשקעה באיטליה ספציפית היתה גדולה במיוחד – בין 1957 ל-1972 הלכו 60% מההלוואות של הבנק לאיטליה. בשל הגיאוגרפיה – איטליה רצופה ומוקפת ברכסי הרים גבוהים – באיטליה יש כיום יותר גשרים לכבישים מהירים מכל מדינה אחרת באירופה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ