ההקלטות מוכיחות: נהג הקטר בספרד דיבר בטלפון בזמן התאונה

"הקופסאות השחורות" נפתחו ותוכנן הוצג בבית המשפט. נאמר כי הנהג שוחח עם פקח של חברת הרכבות וככל הנראה עיין במסמך כתוב

אי-פי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אי-פי

חוקרי תאונת הרכבת בספרד שבה נהרגו 79 בני אדם הודיעו הערב (שלישי) כי מהקלטות ומנתוני השליטה ברכבת (“הקופסאות השחורות”) עולה כי פרנסיסקו חוסה גרסון אמו, נהג הקטר, דיבר בטלפון ונסע במהירות 153 קמ”ש בזמן שהקרונות ירדו מהפסים - כמעט כפול מהמהירות המותרת. הוא חשוד בהריגה בסעיפים מרובים.

“החוקרים אמרו כי הרכבת דהרה במהירות 192 קמ”ש מעט לפני התאונה, לפני שהנהג הפעיל את הבלמים שניות לפני שירדה הרכבת מהפסים”, נאמר בהודעה של בית המשפט. עוד נמסר שגרסון אמו שוחח ככל הנראה בטלפון עם מפקח של חברת הרכבות “רנפה” בזמן התאונה.

כמה דקות לפני שירד מהפסים, קיבל שיחה בטלפון המיועד לשיחות בענייני עבודה. השיחה נועדה להורות לו באיזה מסלול עליו לנסוע עם הגיעו לפרול. מתוכן השיחה ומרעש הרקע נראה כי נהג הקטר בדק מפה או מסמך כלשהו.

השופט החוקר נפגש בבוקר עם אנשי הזיהוי הפלילי, טכנאי של חברת הרכבות ושל ועדת החקירה מטעם משרד הפיתוח כדי לקבוע את סדר העבודה ולקבל את המידע שב”קופסאות השחורות”. ברכבת מותקנות שתיים כאלה, אחת בקרון הראשון ואחת בקרון האחרון.

המידע הועבר אל כונן זיכרון פלאש של בית המשפט. המידע שבקופסאות השחורות מקודד ויש לפענח אותו באמצעות תוכנה מיוחדת. השופט אישר לטכנאי ועדת החקירה מטעם משרד הפיתוח למדוד את גלגלי הקרונות. הקרונות יישארו בינתיים במקומם עד שיסתיימו הבדיקות הפיזיות בשטח. ייתכן שיובאו כלבים כדי לערוך בדיקה אחרונה בשרידים.

מתוך 66 הפצועים שעדיין מאושפזים בבתי החולים, 15 עדיין מוגדרים במצב קשה. גרסון אמו הודה בחקירתו כי דעתו הוסחה במהלך הנסיעה, וכי הוא לא שם לב באיזה חלק של המסלול הוא נמצא. הוא הביע צער על שאירע, ועמיתיו סיפרו כי הוא נפגש עם פסיכולוגים.

נהג הקטר בספרד פרנסיסקו גרסון אמו מחולץ לאחר התאונהצילום: אי-אף-פי

כמו כן, צפויים שרת המידע אנה פסטור ונשיאי חברת הרכבות “רנפה” וחברת תחזוקת המסילות “אדיף” להופיע בפני הפרלמנט, כדי להשיב לשאלות על התאונה. התאריך לכך טרם נקבע. העיתון “אל פאיס” דיווח כי שתי החברות בוחנות מחדש את נהלי הבטיחות שלהן.

בחלק במסילה שבו הרכבת ירדה מהפסים לא היתה מותקנת “המערכת האירופית לשליטה ברכבות”, המאטה באופן אוטומטי רכבות אם הן נוסעות מהר יותר מהמהירות המותרת.

מנוף מרים את אחד מקרונות הרכבת שנפגעו בתאונה בספרד, לפני שבועצילום: אי–פי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ