בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הסתיים השלב הראשון בחילוץ הקוסטה קונקורדיה

לפנות בוקר הצליחו צוותי החילוץ ליישר את אניית הפאר לחלוטין. בשלב הבא ינסו לגרום לה לצוף על מנת לגרור אותה לחוף ולפרקה

26תגובות

צוותי החילוץ שעמלו על חילוץ הקוסטה קונקורדיה הודיעו לפנות בוקר כי סיימו בהצלחה את השלב הראשון של המבצע, וכעת האנייה מיושרת לחלוטין. מערכת כבלים ומגבהים ייצבה את האנייה וכעת היא נחה על משטח שנבנה עבורה על הסלעים בקרקעית הים. "אני חושב שכל הצוות גאה במה שהשגנו היום. הרבה אנשים אמרו שזה בלתי אפשרי", אמר ניק סלואן, מהנדס דרום אפריקאי האחראי על המבצע, "אני מרגיש טוב, זה הזמן לחגוג עם כוס בירה", אמר, ונכנס לבית הקפה הקרוב לחוף.

יישורה וסיבובה של האנייה, שאורכה 300 מטרים ומשקלה מוערך ב–114 אלף טון, החלו אתמול בתשע בבוקר, לאחר כמה שעות של עיכובים בגלל מזג אוויר סוער. זהו השלב המסוכן והיקר במבצע החילוץ, שעלותו הכללית מוערכת בכ-600 מיליון אירו. בשעות אחר הצהריים כבר הופרד לגמרי צד האנייה מהסלעים שעליהם נחה, והיא הורמה. “הגענו למחצית הדרך של השלב הראשון”, אמר אז ראש הצוות הטכני של מבצע החילוץ, “הכול מתנהל באטיות רבה ובזהירות עצומה”.

מנהלי המבצע סירבו אמש לקבוע שעה מדויקת לסיום החילוץ, שבו מעורבים למעלה מ–500 אנשי צוות. “התהליך עשוי להימשך 18-15 שעות. אנחנו רוצים לעשות זאת כמו שצריך”, אמר סרג’יו ג’ירוטו, מהנדס שמפקח על המבצע. לאחר שהאנייה הורמה בכבלי מתכת, הוזרמו מים אל תאים שהוצמדו אל צדה החשוף, בניסיון לאזן את המשקל בשני צדיה ולהקל על מאמצי היישור. ג'ירוטו ציין כי העבודה אמש התעכבה לאחר שהכבלים הסתבכו אלו באלו, ופועלים נאלצו לטפס על הספינה ולפתוח את הקשרים. 

מהנדס נוסף שמעורב במבצע אמר כי נכון לשעות הערב אתמול (שני) האנייה התיישרה ב–13 מעלות, ועל מנת להגיע למצב הרצוי יש ליישרה ב–65 מעלות. כעת, לאחר שיושרה על קרקעית הים, ירוקנו התאים שהוצמדו אליה וימולאו באוויר כדי שתוכל לצוף ולהיגרר למקום אחר, שם תפורק. חששם של המהנדסים שהאנייה תתפרק לחלקים בעת היישור התפוגג, והיא הסתובבה בחתיכה אחת מבלי לגרום לנזק סביבתי.

אניית הפאר קוסטה קונקורדיה טבעה ב-12 בינואר 2012, לאחר שפגעה בשונית מול חופי טוסקנה. 32 מ-4,229 הנוסעים ואנשי הצוות על הקונקורדיה טבעו, ושניים עדיין מוגדרים נעדרים. בעקבות התאונה נשפט הקברניט פרנצ’סקו סקטינו בכמה סעיפים והוא ממתין לפסק הדין. ארבעה חברי צוות האנייה ואחד ממנהלי החברה שהפעילה אותה נשפטו למאסר.

צפו בתכניות החילוץ של הקונקורדיה:



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו