בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכשו 2,000 קרונות רכבת וגילו שאינם מתאימים לרציף

חברת רכבות צרפתית שילמה על הקרונות 15 מיליארד אירו. בשל הטעות, יורחבו 1,300 רציפים: "זה כמו שתקנה פרארי, ותגלה שהחניה קטנה למידותיה"

37תגובות

במשך חמש שנים תכננה חברת הרכבות הצרפתית, ה־SNCF, את השקת הדור החדש של הרכבות האזוריות המהירות (TER) הפועלות בכל חלקי המדינה. 15 מיליארד אירו הושקעו בהזמנת כ-2,000 קרונות חדשים מחברת אלסטום המקומית ומיצרנית הרכבות הקנדית בומברדייה. אלא שלפי דיווח בשבועון "קאנאר אנשינה", שיצא היום (רביעי) לאור, הקרונות החדשים "טיפה רחבים מדי" - וכדי להכניס אותם לשימוש יש כעת לשפץ 1,300 רציפים במאות תחנות רכבת ברחבי צרפת כדי שיוכלו להכיל, ללא נזק, את הרכבות השמנמנות.

הטעות נפלה בהזמנת העבודה שהוכנה על ידי חברת הרכבות הלאומית SNCF וחברת המסילות הצרפתית - ה־RFF, האחראית על תחזוקת הפסים. לפי גרסה אחת, חברת המסילות העבירה לחברת הרכבות את מידות הרציפים שנקבעו לפני 30 שנה במדינה וציינה כי הרווח הנהוג בצרפת בין הקרון לרציף עומד על 10 ס"מ משני צדי הקרון.

בחברת הרכבות החליטו, אם כן, להרחיב את הקרונות החדשים ב-20 ס"מ, כדי לשפר את הנוחות לנוסעים בהם. אלא שתחנות רבות בצרפת נבנו לפני 50 שנה ויותר, בתקופה שבה הרכבות היו הרבה יותר צרות וכלל לא היו מידות תקניות לבניית הרציפים. לכן, 1,300 רציפים במדינה צרים מדי למעבר הרכבות המנופחות. הגרסה השנייה לאירועים מטילה את האשמה כולה על חברת המסילות, שפשוט העבירה מידות לא נכונות לחברת הרכבות - שהזמינה את הקרונות.

רויטרס

האור עוד יישפך על מי אשם במה. בינתיים ה־SNCF וה־RFF נאלצות לצאת במבצע הרחבת רציפים אימתני. חברת המסילות, השרויה גם כך בגירעון, הקדישה בלית ברירה 80 מיליון אירו לתיקון הנזק. ה"קאנאר אנשינה" הוסיף כי חברת המסילות אף פנתה למחוזות השונים ברפובליקה כדי שיסייעו לממן את השיפוץ, מחשש שהחשבון עוד יאמיר.

״גילינו את הבעיה מעט מאוחר מדי״, אמר אתמול דובר חברת המסילות, כריסטוף פיינואל לרדיו פראנס אנפו, ״אנחנו מודים בתקלה ומקבלים את האחריות המלאה לעניין״. פיינואל אמר כי עבודות הרחבת הרציפים החלו ב-300 תחנות, אך נותרו מאות אחרות שטרם טופלו. ״לעתים מדובר בהרחבה של סנטימטרים מעטים״, הסביר, ״פעמים אחרות יש להזיז מכונות ומתקנים שקרובים מדי לשפת הרציף״. הדובר פנה למטאפורה כדי להסביר את אי-ההבנה היקרה: ״זה כמו שתקנה פרארי, ואז תגלה שהחניה שלך קטנה מדי למידותיה. אבל לא יכולת לדעת את זה קודם כי אף פעם לא היתה לך פרארי״. שיפוץ התחנות אמור להסתיים רק בסוף 2016, אז עתידים הקרונות החדשים להשתלב בשירות.

שר התחבורה פרדריק קובילייה דרש לחקור איך נפלה טעות כה חמורה, והאשים את ״מערכת הרכבות המסורבלת בצורה אבסורדית״. ״כאשר אתה מפריד את בעל המסילות - RFF - מהמשתמש בהן - SNCF - זה פשוט לא עובד״, הוא אמר לערוץ הטלוויזיה BFM, והתייחס לרפורמה שהנהיגה הממשלה ב–1997. ״אנחנו צריכים להבין איך מתקבלות שם החלטות״, הוסיף השר. לאחר ההדגמה הקפקאית, הפרלמנט הצרפתי ידון כעת באיחוד שני הגופים הנפרדים. זאת אחרי שנשיאי ה־SNCF וה־RFF יצטרכו לתת דין וחשבון בפני הוועדה הפרלמנטרית לפיתוח ולסביבה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו