כבל ברוחב 3 מילימטר גרם לתאונת הרכבת התחתית במוסקבה

שני עובדי בנייה נעצרו בחשד כי התקינו ברשלנות מתג על מסילת הרכבת, באמצעות כבל דק ששבירתו גרמה לתאונה בה נהרגו 22 בני אדם

ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ניו יורק טיימס

כבל קטן שלא הותקן כראוי הוא הגורם לתאונת הרכבת התחתית במוסקבה ביום שלישי בה נהרגו 22 בני אדם, כך מסרו אתמול (רביעי) החוקרים. המשטרה עצרה מנהל עבודה בכיר ואחד מעוזריו בעקבות התאונה, שנגרמה כשרכבת ירדה מהפסים במנהרה בין שתי תחנות במערב מוסקבה. 136 בני אדם עדיין מאושפזים, חלקם עם פגיעות קשות.

מתג חדש הותקן בנקודה בה הרכבת ירדה מהפסים, אך הוא לא חובר כראוי, והוצמד למסילה רק באמצעות כבל בן שלושה מילימטר. במקום ישנו קו רכבת חדש שנמצא תחת בנייה, והמתג אמור היה לכוון את הרכבות אל המסילה החדשה ברגע שהקו ייפתח לשימוש. הכבל נשבר וגרם לתאונה.

לא ברור אם העובדים חיברו את המתג באמצעות הכבל כדי לחסוך כסף או לעגל פינות, משום שלא היו להם אמצעים הולמים יותר להתקנתו, או שעשו זאת רק כצעד זמני עד להשלמת הקו החדש. הרשויות מכינות אישומים נגד שני העובדים, והחוקרים בוחנים אם לחברת הבנייה שהעסיקה אותם היה רישיון לעבוד במנהרות הרכבת התחתית במוסקבה.

צוותי החירום מפנים פצוע מתחנת המטרו במוסקבהצילום: REUTERS

התאונה עוררה חששות בקרב תושבי עיר הבירה, שתשעה מיליון מהם נוסעים ברכבת התחתית מדי יום. ישנן תלונות רבות על צפיפות ברכבת, וראש העיר סרגיי סוביאנין הפך את הרחבת המערכת לחלק מרכזי בתוכנית התחבורה שלו.

בחודשים האחרונים התלוננו עובדי הרכבת התחתית על ירידה בסטנדרטים הבטיחותיים במערכת. ראש המטרו של מוסקבה, איוואן בסדין, לא הגיב אתמול על הצהרת החוקרים, אך אמר כי הוא ימתין לתוצאות ראשוניות של החקירה לפני שיסיק מסקנות. הוא הוסיף כי המסילות ומבני התשתית הנוספים ברכבת נבדקים באופן שגרתי על ידי עובדי הרכבת, שמתקנים אותם אם יש בכך צורך.

בעקבות התאונה, הרשויות החליטו שלא לגבות תשלום על הנסיעה ברכבת התחתית אתמול. המערכת, שקוויה הראשונים נפתחו ב-1935, היא בין הגדולות בעולם, וידועה בתחנותיה האלגנטיות המעוטרות באמנות סוציאליסטית-ריאליסטית.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ