בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פולין בודקת דיווחים על מציאת רכבת אוצרות נאצית

הרכבת, שבעיני רבים נחשבת לאגדה אורבנית, נשאה כביכול אבני חן ונשק של הצבא הנאצי, ונעלמה בתוך מנהרה. פולני וגרמני שטוענים כי מצאו אותה דורשים 10% משוויה תמורת חשיפת מקומה

3תגובות

שני בני אדם דיווחו בימים האחרונים שמצאו בפולין רכבת מתקופת גרמניה הנאצית, שבמשך שנים רבות נטען כי נעלמה זמן קצר לפני תום מלחמת העולם השנייה וכניסת כוחות הצבא האדום לגרמניה בעת שנשאה נשק, אבני חן ואוצרות נוספים.

הרשויות במחוז ואובז'יך שבדרום-מערב פולין אמרו כי הן נמצאות בקשר עם עורכי דין המייצגים תושב פולין ואזרח גרמניה שלטענתם איתרו את הרכבת ודורשים 10% מערך האוצרות שנמצאו בה.

"במקרה הזה מטפלים עורכי דין וגורמים בצבא ובמשטרה", אמרה מאריקה טוקרסקה מהמועצה המחוזית של ואובז'יך לסוכנות הידיעות רויטרס. "האזור הזה לא נחפר ולא נבדק לפני כן ואנחנו לא יודעים מה ייתכן שנמצא שם", הוסיפה.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הרכבת שנמצאה כביכול נעלמה בשנת 1945 בעוד הצבא האדום סוגר על הכוחות הנאצים במזרח גרמניה, כשהיא עמוסה בשלל מהעיר ורוצלב שאז היתה חלק מגרמניה ולאחר המלחמה סופחה לפולין. אחד מכלי התקשורת המקומיים דיווח כי הרכבת היתה מלאה בתחמושת של הוורמאכט.

לפי רדיו ורוצלב, זו אגדה אורבנית שעברה מאז סיום המלחמה מפה לאוזן ולפיה הרכבת נכנסה לתוך מנהרה סמוך למבצר קשאז בחבל שלזיה תחתית ומעולם לא יצאה ממנה. לפי אותה מעשיה, המנהרה נסגרה ומקומה נשכח מאז. רדיו ורוצלב דיווח עוד כי הרכבת, שהיתה באורך 150 מטרים, נשאה רובים, ציוד תעשייתי, אבני חן ואוצרות יקרי ערך נוספים. עם זאת ספקנים רבים טוענים כי אין שום ראיה לכך שהרכבת הזאת היתה אכן קיימת.

"אנשים רבים חיפשו אותה במשך השנים וגרמו נזקים באזור, אבל לא מצאו כלום", אמרה ג'ואנה למפרסקה בראיון לתחנת הרדיו. "אבל האגדה האורבנית הציתה את הדמיון של האנשים", הוסיפה.

הנאצים נהגו להשתמש ברכבות לקראת סוף המלחמה כדי להעביר שלל שצברו במלחמה לברלין, בזמן שכוחות הברית בהובלת ארה"ב והצבא האדום המשיכו להתקדם לתוך גרמניה ממזרח וממערב בחורף ובאביב 1945.

באחד המקרים שלחו הנאצים רכבת שזכתה לכינוי "רכבת הזהב", שכללה 24 קרונות ונסעה מבירת הונגריה בודפשט לגרמניה, כשהיא מלאה ברכוש של אנשים פרטיים. בין היתר נשאה הרכבת זהב, כסף, וציורים יקרי ערך שנבזזו מיהודי הונגריה וששוויים נאמד ב–200 מיליון דולר. הרכבת נעצרה על ידי חיילים אמריקאים שלפי ממצאי חקירה שנערכה מאוחר יותר, לקחו חלק מהשלל לעצמם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו