טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פוטין הביא להדחת עיתונאים בכירים בגלל דיווח על חוות החסילונים שליד אחוזתו המפוארת

רשת התקשורת העצמאית והנרדפת RBC הודיעה כי שלושה עורכים פרשו בגלל חוסר הסכמה עם ההנהלה. אולם נראה שרצף התחקירים האחרונים שלה נגד השלטון, הוא שחתם את גורלם

תגובות

שלושה עורכים בכירים בקבוצת התקשורת הרוסית RBC בבעלות המיליארדר מיכאיל פרוחורוב, פוטרו אתמול (שישי) מתפקידיהם בעקבות פרסום תחקיר ביום רביעי על חוות חסילונים שנמצאת סמוך לאחוזה שבונה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לחופי הים השחור. הקרמלין מכחיש את דבר קיומה של האחוזה, שמתוארת פעמים רבות כ"הארמון של פוטין".

כמי שנחשבה בעבר לחברת תקשורת עצורה שמתעסקת בעיקר בחדשות כלכלה ועסקים, הפכה RBC בשנים האחרונות לאחד מכלי התקשורת העצמאיים החשובים ביותר ברוסיה, בעיקר נוכח הרשימה ההולכת ומצטמצמת של כלי התקשורת הרוסיים המעזים לבקר את השלטון במוסקבה.

על פי כלי תקשורת מן האופוזיציה, פיטורם של העורכים, בהם העורך הראשי של הרשת, והעורך הראשי של העיתון, "משמיד" את קבוצת התקשורת RBC. את התפטרותם של שלושת העורכים, שמהודעתה העמומה של החברה קרתה משום שהם לא הצליחו להסכים עם ההנהלה על "מספר נושאים חשובים", ליווה שטף חקירות ופשיטות משטרה נגד החברה ונגד בעליה פרוחורוב.

"הנושאים החשובים" שעליהם לא הצליחה ההנהלה להתפשר מול שלושת העורכים נוגעים כנראה לכתבות שונות, אותן היא מנסה לטשטש, ושבהן מועלות טענות לשחיתות הנוגעת בין השאר לאשה, ככל הנראה בתו של פוטין, ולאנשים נוספים ששמו שם אחד מהם עלה בהקשר מסמכי פנמה שהודלפו באחרונה לתקשורת.

"הגישות לגבי מדיניות העריכה היו חלוקות והחברה מצאה את עצמה תחת לחץ", אמר לאי-פי אחד העורך הראשי שפרש, רומן בדנין. אולם מומחים לתקשורת ברוסיה לא הופתעו מההתקפה על רשת RBC הן בעקבות הדיווחים שלה והן בעקבות הפופולריות שלה שהלכה והתחזקה - בשנה שעברה דורג אתר הרשת כאתר החדשות הנצפה ביותר במדינה.

רשת RBC מפעילה בנוסף לאתר החדשות באינטרנט גם עיתון יומי וערוץ חדשות טלוויזיוני. שני העורכים האחרים שפרשו הם העורכת הראשית של החברה אליזבתה אוסטינסקיה ועורך העיתון מקסים סוליוס.

רשת RBC היא לא כלי התקשורת העצמאי הרוסי היחידי במדינה שנתקל בבעיות מאז שפוטין עלה לשלטון בשנת 2000, וחברות תקשורת נוספות ברוסיה, כמו NTV שהועברה לבעלות ממשלתית, נפגעו בשנים האחרונות.

בשנה שעברה פרסמה RBC תחקיר ארוך על אשה בשם קטרינה טיחונובה שלה תפקיד בקרן בשווי מיליוני דולרים שפועלת תחת האוניברסיטה הממלכתית במוסקבה. הרשת לא זיהתה את טיחונובה כבתו של פוטין, אולם עיתונאים אחרים וכלי תקשורת בינלאומיים ציטטו מקורות שאישרו זאת.

"RBC הפכה קורבן להצלחה שלה, היא הפכה לגדולה מדי במובנים של ההשפעה שלה והגישה שלה לציבור", אמר בכיר בחברה. על משרדי החברה בוצעו כמה פעמים פשיטות של סוכנות הביטחון הפדרלית הרוסית ואף נפתחה חקירה נגדה על ידי המדינה בגין הונאה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות