טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רוסיה צפויה לחייב כלי תקשורת מערביים להירשם כ"סוכנים זרים"

החוק החדש מגיע על רקע החלטת ארה"ב לחייב את RT, ערוץ הממומן על ידי הקרמלין, להירשם כסוכן זר. הוא ייאלץ את כלי התקשורת להעביר לרוסיה פרטים על מקורות המימון ועל הסגל שלהם

תגובות

חוק חדש ברוסיה עשוי להפוך כלי תקשורת אמריקאים ל"סוכנים זרים". אנדרי איסייב, חבר הבית התחתון, אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי ברשימה עשויים להיכלל כלי תקשורת כמו CNN, רדיו אירופה החופשית וקול אמריקה. כסוכנים זרים, כלי התקשורת מחויבים להצהיר על פרטי הסגל, הכספים והמימון שלהם.

החקיקה צפויה לעבור בבית התחתון של הפרלמנט השבוע. היא מגיעה על רקע הודעה של ערוץ RT שמממן הקרמלין, כי ארה"ב מאלצת אותו להירשם כסוכן זר במדינה. RT מפעיל שירותי חדשות באנגלית, ובעל נוכחות בולטת ברשתות החברתיות בארה"ב. הערוץ הגן על נשיא ארה"ב דולנד טראמפ כשהיה מועמד המפלגה הרפובליקאית לנשיאות והציג אותו כמושמץ על ידי כלי התקשורת המרכזיים.

ניידת שידור של RT מחוץ לאצטדיון כדורגל במוסקבה, השבוע
KIRILL KUDRYAVTSEV/אי־אף־

בחודש שעבר הודיעה טוויטר כי תחסום את RT וכלי תקשורת נוסף במימון הקרמלין — ספוטניק — מלפרסם בפלטפורמה שלה. הרשת החברתית הסבירה את ההחלטה בקביעת סוכנויות המודיעין בארה"ב כי רוסיה התערבה במערכת הבחירות אשתקד, וכן בתחקיר פנימי שערכה. סוכנויות המודיעין גילו ששני כלי התקשורת התערבו בבחירות מטעם הקרמלין. לעומתה, גוגל הודיעה כי לא תנקוט צעדים כלפי RT, שסוכנויות המודיעין של ארה"ב כינו "מקור התעמולה העיקרי" של הקרמלין, בטענה כי לא הפרה את מדיניות השימוש שלה.

על פי מסמכים שהכינו טוויטר, פייסבוק וגוגל, לשימועים בקונגרס, סוכנים רוסים הפיצו בפייסבוק פוסטים מסיתים ומפלגים שנצפו על ידי 126 מיליון משתמשים, צייצו 131 אלף הודעות בטוויטר והעלו יותר מאלף סרטונים ליוטיוב - כך עולה ממסמכים שהכינו שלוש חברות המדיה החברתית המובילות בארה"ב. חוקרים שבחנו מאות פוסטים ברשתות החברתיות גילו כי חברה המקושרת לקרמלין הפיצה סרטונים ותכנים של אזרחי ארה"ב כדי להעמיק את הפילוג בין שמרנים לליברלים במדינה.

שני כלי התקשורת ספגו ביקורת גם ממדינות באירופה. בעת מערכת הבחירות, נשיא צרפת עמנאול מקרון אסר על ספוטניק ו־RT לסקר את הקמפיין שלו. דוברת הקמפיין ציינה כי RT וספוטניק נחשבים ל"תקשורת אלטרנטיבית" שמייצרת "חומרי תעמולה". בספרד דווח כי הקרמלין משתמש ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת כדי להשפיע על תוצאות משאל העם בקטלוניה. לפי הדיווח, סוכנות החדשות RT שממומנת על ידי הקרמלין ומפיצה את מסריו, משתמשת באתר שלה בשפה הספרדית כדי להפיץ כתבות המבקרות את ההתנגדות של מדריד למשאל העם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות