בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מטוס "איג'פט אייר" שידר אותות המעידים על עשן זמן קצר לפני שהתרסק

בעוד מטוסים וספינות ממשיכים לאתר פיסות של המטוס, חפצים וגופות, נמשך החיפוש אחר הקופסאות השחורות. עובדי נמל התעופה שארל דה גול תוחקרו, אף ארגון טרור לא לקח אחריות לאסון

13תגובות
פיסות בגדים שנמצאו בחיפושים אחר שרידים מהמטוס המצריי. מתוך עמוד הפייסבוק של צבא מצרים
Uncredited/אי־פי

מטוס "איג'פט אייר" שהתרסק ביום חמישי בים התיכון שידר מספר אותות אוטומטיים המעידים על עשן בפנים המטוס, זמן קצר לפני שנעלם ממסכי מהמכ"מ. הסוכנות הצרפתית לחקר אסונות אוויריים (BEAׂ) מסרה היום (שבת) כי האותות אינם מאפשרים לקבוע מהו מקור העשן והיכן בדיוק פרצה אש. דובר החברה מסר כי העדיפות העליונה כעת היא למצוא את שתי הקופסאות השחורות של מטוס האיירבוס 320A, המתעדות את רשת הקשר ונתוני טלמטריה. בהתרסקות המטוס מדרום לאי קרפאתוס נהרגו 66 נוסעים ואנשי צוות שהיו בדרכם מפריז לקהיר, בהם 30 מצרים ו-15 צרפתים.

החיפושים אחרי שברים נוספים של המטוס המצרי נמשכים גם היום כ-290 קילומטרים מצפון לעיר אלכסנדריה. ספינות ומטוסים סורקים את אזור ההתרסקות ואיתרו פיסות מתכת נוספות, חפצים אישיים וגם גופות. ספינות סיור של צרפת הנושאות ציוד לאיתור האות שמשדרות הקופסאות השחורות צפויות להגיע לאזור מחר או מחרתיים. גורמים בחברת איג'פט אייר מסרו כי הקופסאות השחורות תוכננו כך שיוכלו להמשיך לשדר אותות למשך חודש.

חגורת הצלה שנמצאה בחיפושים אחר שרידים מהמטוס המצרי. מתוך עמוד הפייסבוק של צבא מצרים
Uncredited/אי־פי

בני משפחותיהם של קורבנות האסון התכנסו אתמול במלון סמוך לנמל התעופה של קהיר לפגישה עם נציגי איג'פט אייר. "הם עדיין לא מתו, איש אינו יודע. אנחנו מתפללים לרחמי האל", אמרה אשה שהמתינה לבתה שהייתה בטיסה MS804. "המשפחות רוצות את הגופות וזה מה שמעסיק אותנו כעת", אמר ספוואט מוסלם, יו"ר חברת האחזקות של איג'פט אייר.

שר התעופה של מצרים אמר שעות אחרי האסון כי הסבירות לטרור היא הגבוהה ביותר. לעומתו, שר החוץ של צרפת כי "אין לפי שעה שום אינדיקציה" לסיבת ההתרסקות. המטוס לא שידר אותות מצוקה וידוע כי לפני שצלל הוא ביצע שני תמרונים חריגים, כולל סיבוב של 360 מעלות. "אי אפשר לשלול לפי שעה את האפשרות לכשל טכני", אמר לבי-בי-סי פיליפ באום, עורך מגזין לבטיחות בתעופה, "התקבלו אותות על אש ועשן בשירותים, אחר כך במקומות אחרים ובתוך שלוש דקות כל מערכות המטוס שבקו. זה עשוי לבטל את האופציה לחטיפה ומפחית את הסיכוי למאבק בתא הטייס, אך האם העשן נגרם מבעיה טכנית או מפיצוץ מטען? אנחנו לא יודעים".

שרידי המטס
Uncredited/אי־פי

בניסיון להבין אם התרסקות המטוס היא למעשה פיגוע טרור, כפי שאירע במקרה של המטוס הרוסי שהמריא משארם א-שייח באוקטובר אשתקד, תוחקרו עובדי נמל התעופה שארל דה גול ונבדקו רשימות נוסעים. בחיפושים באגן המזרחי של הים התיכון לוקחים חלק מטוסים וספינות של חמש מדינות: מצרים, יוון, בריטניה, צרפת, ארה"ב וקפריסין. עומק הים באזור הוא 2,400-3,050 מטר, והקופסאות השחורות מתוכננות כך שיוכלו לעמוד בלחצים ולשדר אותות גם מעומק 6,000 מטר.

אף ארגון לא לקח עד כה אחריות להתרסקות המטוס. גם עובדה זו עומדת בניגוד להתרסקות המטוס הרוסי בסיני, בו נהרגו 224 נוסעים ואנשי צוות. אז, פרסם ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) הודעה שבה נטל את האחריות שעות אחרי האסון. ביום שישי פרסם הודעה המתייחסת לפעילות הצבא המצרי בסיני אך לא התייחס להתרסקות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו