בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מקורב לארדואן עומד לרכוש את גוף התקשורת העצמאי הגדול בטורקיה

חברת דואן, המחזיקה בעיתון הורייט ובערוצי טלוויזיה, תימכר לתאגיד שבעליו הוקלט בעבר מתנצל בפני ארדואן על פרסום ביקורתי. עיתונאי לשעבר: הושלמה השתלטות ארדואן על התקשורת

3תגובות
ארדואן בכנס של מפלגתו בדרום טורקיה, בשבת
Kayhan Ozer/אי־פי

חברת האחזקות הטורקית, דואן, צפויה למכור את חטיבת התקשורת שלה - דואן תקשורת לארגון התומך בממשל ארדואן במהלך שצפוי להגביל עוד יותר את חופש העיתונות במדינה. חברת התקשורת דואן החזיקה בעיתונים הורייט ופוסטה ובשני ערוצים Kanal D ו-CNN Turk והממשלה האשימה אותה בסיקור מוטה נגדה.

דואן תמכור את נכסיה התקשורתיים ל-Demiroren Holding, תאגיד העוסק בתקשורת, אנרגיה, בנייה ותיירות. מקור בחברה אישר את הדיווחים על הרכישה בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, ובעיתון הדיילי סבאח הוערך סכום העסקה ב-306 מיליון דולר.

הקשרים ההדוקים בין בעלי דמירורן לנשיא רג'פ טייפ ארדואן נחשפו בשיחת טלפון בין השניים שפורסמה ב-2014. הבעלים, ארדואן דמירורן, נשמע מתנצל על כתבה שפורסמה בעיתון: "האם איכזבתי אותך בוס?", שאל דמירורן את הנשיא שגער בו. הכתבה עסקה בפגישה חשאית בין בכירים במודיעין הטורקי לארגון הגרילה "מפלגת הפועלים הכורדית" (פ-ק-ק). דמירורן הבטיח לארדואן למצוא את מקור ההדלפה.

ב-2009 נקנסה חברת דואן ב-2.5 מיליארד דולר. הקנס הוטל בגין מסים שלא שולמו אך נראה כניסיון של ממשלת טורקיה להעניש את החברה על הביקורת נגד ארדואן, אז ראש הממשלה וכיום הנשיא. לאחר תשלום הקנס נאלצה דואן למכור שניים מעיתוניה לדמירורן.

"תהליך איסוף כל תעשיית התקשורת בטורקיה לפי מודל פוטין הושלם", כתב העיתונאי לשעבר קאדרי גורסל בטוויטר, "בעקבות ההשתלטות הזו, הכוללת את הורייט, תעשיית התקשורת הטורקית נתונה בשליטה מוחלטת של הנשיא ארדואן".

ציוץ העיתונאי - דלג

העיתונאי גורסל שוחרר מהכלא בשנה שעברה לאחר 11 חודשים בכלא. הוא עדיין צפוי לעמוד לדין בגין האשמות לסיוע לארגון טרור – שבהן הוא כופר. לפי הוועידה להגנה על עיתונאים, מספר העיתונאים המוחזקים במאסר בטורקיה גבוה יותר מבכל מדינה אחרת בעולם. הארגון המקומי "איגוד העיתונאים הטורקיים" מסר שבחודש ינואר היו כלואים במדינה 154 עיתונאים.

לצד רכישת החברה הצפויה, שלטונות טורקיה התקדמו צעד נוסף לשליטה על התקשורת. הפרלמנט אישר הלילה חוק חדש שיחייב גם את אתרי האינטרנט המשדרים בסטרימינג לקבל רישיון ולהיות כפופים לגוף המפקח על הרדיו והטלוויזיה.

האופוזיציה בטורקיה גינתה את החוק, שהגדירה כצנזורה. "הממשלה חוסמת את כל הפלטפורמות שבהן יכולה האופוזיציה להביע את עצמה", אמר בריס ירקדס ממפלגת CHP. מומחים מזהירים כי גם שירות נטפליקס עלול להיפגע. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו