בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

השבוע לפני 31 שנה

מעצבנת אבל כנראה שימושית: חגורת בטיחות גם בעיר

בסוף 1984 החל קמפיין להרחבת החוק המחייב חגירת חגורת בטיחות בדרישה שיחול גם על הנוהגים בדרכים עירוניות. כותבי "הארץ" היו בעד; מי שהתנגד היה דווקא שר התחבורה, חיים קורפו

תגובות
ראש הממשלה יצחק שמיר (מימין) ושר התחבורה חיים קורפו, בדצמבר 1984
הרמן חנניה \ לע"מ

ב–1970 החילה מדינת המחוז ויקטוריה שבאוסטרליה את חוק חגורות הבטיחות ליושבי המושבים הקדמיים במכוניות. ב–1971 הוחל החוק בכל אוסטרליה. ב–1973 הוחל החוק גם בישראל, ובעלי מכוניות ישנות, שיובאו לארץ ללא חגורות, נדרשו להתקין אותן במכוניותיהם. החוק הישראלי דרש בתחילה חגירה בדרכים בין־עירוניות. רק בסוף 1984 החל מסע הסברה, שנועד לשכנע נהגים לחגור את עצמם ואת הנוסע שלידם גם בעיר, לקראת הרחבת החוק שתדרוש חגירה גם בדרכים עירוניות. ב–4 בדצמבר 1984 הופיע ב"הארץ" מאמר של ד"ר זאב סגל על "החגורה והחוק". לדעתו,...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו