רכבת מסין לאילת

יורם יום-טוב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יורם יום-טוב

בחודש שעבר אושרה התוכנית לסלילת קו רכבת לאילת. מצפים ממנה שתהיה תחליף, ולו גם חלקי, לתעלת סואץ, ותשמש להעברת מכולות מים סוף לים התיכון וליעדים נוספים בארץ. אורך המסילה החדשה יהיה 173 ק"מ והיא תעבור על פני 63 גשרים באורך כולל של 4.5 ק"מ, ובחמש מנהרות שאורכן הכולל קרוב לעשרה ק"מ. לפי התכנון רכבת הנוסעים תעבור את המרחק ממרכז הארץ לאילת בשעתיים. מאחר שעלות הבנייה מוערכת ב–30 מיליארד שקלים, מחפשת הממשלה גופים שישתתפו בעלות או שייקחו על עצמם את הפרויקט. בין היתר נבדקת האפשרות שממשלת סין תשתתף במימון, או גוף מטעמה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ