שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
עמי וולנסקי
עמי וולנסקי
עמי וולנסקי
עמי וולנסקי

הבחינה הפסיכומטרית, המשמשת כלי לחיזוי סיכויי ההצלחה בלימודים אקדמיים, הוכתרה לאחרונה כחסרת תחליף במאמר שפירסמו שלושה בכירים באקדמיה, ד”ר יואב כהן, פרופ’ אשר כהן ופרופ’ נחמיה פרידלנד (“דווקא פסיכומטרי”, “הארץ”, 9.7). ואולם, הכותבים התעלמו מכמה עובדות העומדות בסתירה לטענה זו.

מעמדה של תעודת הבגרות נשחק בהדרגה. ב-1982 החלו האוניברסיטאות לקיים מבחנים פסיכומטריים, אשר עד מהרה זכו למשקל של כ-50% ויותר בהחלטה על קבלת מועמדים ללימודים. ב-1986 דרשו האוניברסיטאות משר החינוך אז, יצחק נבון, כי תובטח סטנדרטיזציה במבחנים ותבוטל הגמישות במבנה תוכנית הלימודים, שנועדה לעודד תלמידים לסיים 12 שנות לימוד. הן איימו כי אם לא ייעשה כן, יתעלמו האוניברסיטאות מתעודות הבגרות ויקיימו מערך בחינות עצמאי משלהן. כך, תחת תכתיבי האקדמיה, נסוג בהדרגה משרד החינוך משיקוליו הפדגוגיים.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ