ביטול המיצ"ב: צעד בכיוון הנכון

נחום חופרי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
נחום חופרי

ההחלטה של משרד החינוך לא לקיים את בחינות המיצ"ב בשנת הלימודים הקרובה, משקפת רוח חדשה השמה במרכז יצירת דיאלוג בין מורים לתלמידים. ערכים חינוכיים, כגון מימוש עצמי והעצמה, תופסים את מקומה של התחרותיות, והשאלה "במה אני טוב יותר" תופשת את מקומה של השאלה "מי טוב יותר".

בחינות המיצ"ב אמורות היו להקנות למנהלים כלים לבחינת הישגי התלמידים, אולם בפועל הן מאלצות אותם להפנות משאבים ולנקוט צעדים כדי להעלות באופן מלאכותי את הציונים, על חשבון העיסוק בחינוך והעלאת המוטיבציה הלימודית, מה שמשקף בעיה מהותית של חוסר אמון של המערכת במנהלים. הבקרה הקיימת נוטלת מידי הגורמים במערכת את היכולת לעצב מדיניות חינוכית בהתאם ליכולות של התלמידים, ומטילה עליהם משימה לוחצת, הפוגמת ביכולתם להתמקד בדברים החשובים. אין חולק על כך שמשרד החינוך חייב לבצע הערכה, אך זו צריכה להשתנות בהתאם לפדגוגיה החדשנית, וייתכן כי יספיקו מבחני הערכה מדגמיים אחת לכמה שנים.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ