עקרון העונג

חיה סדן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
חיה סדן


 בניגוד למה שנהוג לחשוב, מנחי מורים, מורים, מפקחות, מנהלות - כולם סבורים שצריך להכניס חדשנות חינוכית להוראה וללמידה. וכולם מדברים על המחסום של בית הספר התיכון. כשמגיעים לתיכון, פתאום חדשנות אינה אפשרית. הכל יודעים למה: בגלל הבגרויות. גם בתי ספר חדשניים נהדרים, שחרתו על דגלם במשך שנים ארוכות למידה אחרת – "עוזבים הכל" לקראת הבגרויות ומתחילים להריץ תקצירים, סיכומים ושאר דרכי שינון, לקראת הבחינות, שכולם יודעים שהן הכי חשובות. בתי ספר "רגילים" עושים את אותו הדבר, וגרוע מכך. הכל יודעים שזאת מחלה. שזאת אינה למידה; לא כזאת המעניקה כישורים ומביאה תלמידים חלשים להישגים.


תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ