איך צריך ללמד את מלחמת העצמאות? בלי צד שני

שגיא  כהן
שגיא כהן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שגיא  כהן
שגיא כהן

נראה שרוח המפקד מחלחלת מטה. בשקט בשקט, בלי להחליף את תוכנית הלימודים בהיסטוריה, נערכו שינויים דרמטיים באופן שבו מורה משרד החינוך למורי התיכונים ללמד על מלחמת העצמאות.

תוכנית הלימודים לא שונתה, אלא עודכנה. העדכון מצמצם את הצגת המלחמה - ממלחמה בין שני צדדים לוחמים, שלכל אחד מהם יתרונות יחסיים, קשיים ומטרות, למלחמת קיום יהודית שבה היו הרוגים ופליטים ונגרם סבל בעיקר לעם היהודי. החל ממועד חורף תשע"ז, הפסיקה מלחמת העצמאות להיות מלחמה בין שני צדדים המשלמים שניהם מחיר כבד מנשוא, והפכה לעוד מתקפה של אויב לא מובן, שיתרונותיו, דרכי הלחימה שלו, מניעיו וקשייו אינם רלוונטיים. הסבל היהודי והניצחון למרות כל הקשיים והסבל, הם הנרטיב החדש אך עתיק היומין.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ