נעמה ריבה
נעמה ריבה

שעה וחצי ארכה אמש נסיעתי באוטובוס משכונת הדר יוסף בצפון תל אביב לדירתי בגבעתיים. היה כבר ערב, לקראת שבע, כשיצאתי לדרך. מדובר במרחק של 6.7 קילומטרים. ברכב פרטי ובכבישים פנויים מדובר בנסיעה שאמורה להסתיים תוך פחות מעשר דקות - אבל אני עליתי על קו 52. אני נוסעת בו לעתים וזו נסיעה מייגעת למדי - מעל לגשר מבצע קדש שמוביל מהדר יוסף לקניון איילון ובהמשך לאורך הפקק הקבוע שמשתרך בשדרות בן-גוריון בבני ברק עד שמתחברים לרחוב ז'בוטינסקי. אלא שאמש הנסיעה היתה מתישה יותר מהרגיל בשל עבודות הרכבת הקלה, שהולידו חסימה ברחוב ז'בוטינסקי.

אך עוד בטרם עליתי לאוטובוס אתמול, התפרסם דו"ח מבקר המדינה על נת"ע ולפיו, נוסעי התחבורה הציבורית ימשיכו להמתין לרכבת, לא ידוע עד מתי. לפי הדו"ח, כל היבט, משימה ומקטע בפרויקט הרכבת הקלה נגועים באיחורים, לוחות הזמנים של נת"ע אינם תואמים לפרויקטים אחרים בעולם ושינויים בשיטת העבודה של נת"ע - על אף שיש להם השלכות תקציביות - לא אושרו על ידי הממשלה. המשמעות של הטענה הזו היא שהפרויקט, שמתוקצב כבר בסכום של 17 מיליארד שקל, עלול עוד להמשיך ולהתנפח.

לנת"ע היו הרבה תשובות לדו"ח מבקר המדינה, אלא שקצת קשה לי להשתכנע ממי שבאתר האינטרנט שלהם, פרט למידע יחצ"ני כמו הדמיות, שמטיבן אינן מדויקות, אין שום מידע קונקרטי על איך באמת תיראה הרכבת הקלה. אין באתר שרטוטים, למשל, של תחנות הרכבת וסביבתן, פרוטוקולים, פירוט תקציבי ועוד. בתחילת הדרך, הייתי אופטימית. אבל האופטימיות הזאת נשחקה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ