למה לא בונים כבר גדר הפרדה בכביש 90?

אורלי וילנאי
אורלי וילנאי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורלי וילנאי
אורלי וילנאי

58.5 מיליון שקלים. זאת העלות של הצבת גדר הפרדה בכביש 90. זה הכל.

58.5 מיליון שקלים.

כמו עלות הקמת הטרמינל הזמני בשדה דב, כמו התקציב לפינוי נתיב האבות. בדוגמאות האקראיות האלה התקציב לא היה פקטור מעכב, כי מדובר בכסף קטן. ביחס לתקציבי המשרדים הרלוונטיים בפרט וביחס לתקציב המדינה בכלל.

הפרדה בכביש, השווה הרבה יותר ממחירה בפועל, היתה יכולה אולי למנוע את שתי התאונות האחרונות. אולי היתה מצליחה להשאיר בחיים כמה מ-120 ההרוגים שגבה הכביש הזה בעשור האחרון, ואולי להציל מקצת מאלפי הפצועים, שמעבר לסבלם האישי, עלות הטיפול בהם עולה למדינה הרבה יותר מ-60 מיליון שקל. עלות טיפול במשפחתו של הרוג מתאונת דרכים היא 6.1 מיליון שקלים. עלות טיפול בפצוע קשה: 1.5 מיליון שקלים. כלומר, 120 הרוגי כביש הערבה עלו למדינה 732 מיליון שקלים. 374 פצועים קשה בעשור האחרון עלו 560 מיליון שקלים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ