מחאת הדלק בצרפת ואי-שוויון אקלימי

דני רבינוביץ'
דני רבינוביץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
דני רבינוביץ'
דני רבינוביץ

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, גילה יוזמה סביבתית ברוכה והסתבך שלא בטובתו. נחוש לצמצם את פליטות גזי החממה של צרפת ברוח ההסכם שהושג בוועידת האקלים של האו"ם בפריז ב–2015, ממשלתו המשיכה בנחישות בקו שיזמו קודמיו, ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד. היעד: עד 2035 לא יהיו עוד בצרפת כלי רכב עם מנועי בנזין וסולר. תחבורת הכביש תהיה על טהרת המכוניות החשמליות, כלי הרכב הסולריים ואולי מכוניות עם מנועי מימן. כדי להאיץ את התהליך קבעה הממשלה העלאה זוחלת של מחירי הדלק. דלק יקר יותר מעודד מעבר לתחבורה ציבורית, כלי רכב שיתופיים, מכוניות חשמליות, אופניים, אופנועים, קורקינטים והליכה רגלית.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ