איתן בולוקן
איתן בולוקן
איתן בולוקן
איתן בולוקן

ליאיר אסולין יש חזון אופטימי. במאמר שכותרתו "מדעי הרוח כבר אינם תחביב. הם הופכים למצרך קריטי" הוא טוען, שהמרחב העסקי זקוק למדעי הרוח, וכי העיסוק ברוח נהפך מ"תחביב" ל"מצרך קריטי" שבעבורו יסכימו תאגידים לשלם סכומים מרשימים, וכך לשקם את מעמדו הכלכלי והתדמיתי הרעוע של התחום כולו (מוסף "הארץ", 5.7).

לדברי אסולין, יש כדאיות רבה בחיבור בין מדעי הרוח למרחב העסקי. לשיטתו, עולם העסקים מבין שהוא צריך להסתכל על המציאות מבחוץ, מעבר לטווח הזמן המיידי, ומדעי הרוח יכולים לעזור בפענוח הכיוון שאליו אנו הולכים. הם מסייעים להבחין בין עיקר לטפל, ומחדדים את החיפוש אחר השאלה הנכונה. הם אינם עוסקים בתשובות, שכן, לדעתו, כיום לא התוכן הוא העיקר, אלא הידיעה כיצד התוכן עובד. במלים אחרות, אסולין טוען, כי מדעי הרוח הם כלי יעיל לשיפור ודיוק המחקר העסקי והכלכלי. הם מלמדים כיצד לא להיתקע מאחור, להישאר רלוונטיים ולא להרפות ממצערת החדשנות, שהרי הישרדות היא־היא ההצלחה. כלומר, כדי להיות רלוונטיים, מדעי הרוח צריכים לעמוד במבחן התחרות, היעילות והשוק.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ