בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מיה סלע | אמביציה בלונדינית

אנשי המכירות, ערוץ 8, 22:00

תגובות

"אנשי המכירות" היא סדרה של שלושה פרקים שממפה את עולם הפרסום הישראלי ובודקת את השדה שבו נולד, את אבולוציית הפרסומות, הפרסומאים והצרכנים, ואת ההשפעה של העולם הזה על הישראליות ולהפך. הפרק השני ששודר אמש תיאר את לידתו של ערוץ 2, לידה שהפכה את הפרסומאים לחבורת בולימיים עם שיגעון גדלות, מודלים של שרלטנות ואהבה עצמית. דומים לנו, אחיהם למעגל הביזה, הצרכנים. לא בכדי המוזיקה שבחר ניסן שור עוברת אבולוציה ממוזיקה קופצנית של פרסומות ריקות, פופקורן שנות התשעים, למוזיקה נוגה, מעין רקוויאם למשהו.

שור מציג את האופן הקרתני בו התנפל עולם הפרסום על האפשרויות הבלתי מוגבלות. כמו תמונת מראה של כיבוש, ארץ האפשרויות נפתחה בפניהם, הכסף היה גדול, והם בהחלט באו אליה עם כל התותחים. פרסומות באנטארקטיקה ובאפריקה, גושי קרח כבדים, החלל החיצון, מקררים עמוסי כל טוב שחוסלו בלילות ארוכים, ולאחר מכן הקאה בשירותים מפוארים.

יש כמה שכבות שמניח שור על העוגה שהוא מגיש. ישנו הטקסט של הפרסומאים, וישנה השכבה הוויזואלית שמניח שור, ועליה ישנה המוזיקה שבחר כדי ללוות את המסע העגום הזה של הפרסומאים והצרכנים, כל אחד בתורו קורבן. למרות שברור שהפרסומאים חושבים שהם מנהלים את ההצגה והצרכנים הם הקורבנות, המציאות הופכת עליהם את קערת הקוקאין.

אנשי הפרסום מציגים חזות מתוחכמת. הם עשירים, יודעי כל, ציניים, מודעים היטב למניפולציה שהם מבצעים, אבל ברור לגמרי שהחתול ששומר על השמנת עלול כל רגע ללקות בהתקפת כולסטרול שתחסל אותו. והכולסטרול עיוור, אינו מבחין בין אנשים, עורקים הם עורקים, השומן משמין, שביעות הרצון העצמית והציניות לא פוטוגניים אחרי גיל ארבעים.

דרך תיאור עולם הפרסום הישראלי שהפך לבועה גדולה, עשירה ומטונפת מתאר שור את העולם הישראלי בכלל. את האופן בו הפרסומות מייצרות אוטופיה אשכנזית וציונית מדומיינת, את המשפחה הישראלית הממוצעת, "המשפחה מראשון לציון" הם קוראים לה ואומרים שמשפחה היא יחידה מסחרית נוחה לשיווק. הפרק השלישי שישודר בשבוע הבא הוא מעין פינאלה מפואר, טרגי, משום שהוא מצביע על תוצאות. שור לוכד את התוצאות ותולה אותן על הקיר, כדי שנוכל להתבונן. את הרעיון הגאוני לפיו למעשים יש תוצאות אמור לדעת כל אדם חצי מבוגר ושפוי. אבל לפעמים זה כנראה לוקח יותר זמן להבין. לפעמים לחתול קשה להתאפק. הפרק השלישי עוסק בכניסת עולם הפרסום למערכות הבחירות מ-77'. הפרסומאים הפכו את העסק לרגשי ואלים, זה מה שהם יודעים לעשות, וזה מה שעובד. התוצאות הטרגיות הממשיות שיש למניפולציות הללו לא איחרו להופיע. פתאום הפרסום הוא לא רק זיהום סביבתי ותודעתי. פתאום יש מלחמה שמתנהלת או מנהיג שנרצח ופרסומאי שמבין שיש לו קשר לכל זה.



יעל אבקסיס בפרסומת לקסטרו. הצרכנים הם לא הקורבנות היחידים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו