בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יוסי שריד | מופע הרוק של חברון

תגובות

מאז הודיע שר החינוך על תוכניתו להסיע תלמידים לחברון, ואף זכה בתמיכתנו, חלו התפתחויות מעניינות. במשרד החינוך אומרים ועושים - צוות היגוי הוקם, וכבר עיבד טיוטה ראשונה, שזה לה פרסום ראשון. יד נעלמה שלחה אותה לעיוננו.

הצוות החליט להתרכז בשלוש פרשיות עיקריות, הטבועות בחותם העיר. הוא נפגש עם גיבוריהן כדי לשמוע את תמצית הרצאתם; מה יש להם לומר לתלמידי ישראל.

לא נתעכב כאן על המובן מאליו: ברור שיתקיימו מפגשים עם רבנים מקומיים, שיספרו איך בתחבולות מקימים עיר כהתנחלות-רבתי, איך ממרים פי ממשלות ומצמיחים את ראשית גאולתנו. הם גם יסבירו למה מדינת הלכה פוטרת מורי הלכה מאימת הדין, ומתי מותר להרוג גויים ואף יהודים שכופרים בעיקר. בתום הפרק התורני-רבני, ולפני שייפתח פסטיבל מספרי סיפורים, תוכרז הפסקה: התלמידים יעזבו את האולם של מסעדת המתנחלים, שכבר היתה לסמל המרי, ויעלו לקברו של הקדוש, שהחזיר את עטרת מערת המכפלה ליושנה, ברוך הוא. הטיוטה מדגישה שאין לכפות הנחת זרים, השר מתנגד לכפייה במקרה זה.

עד כאן מדובר במסלול החברוני השגרתי, שעובר ברחוב החלונות האטומים. ומכאן יתחיל החלק הייחודי, שנועד לחבב על תלמידינו את המקום ואת סיפורי המקרא.

ראשון יופיע, לפי התוכנית, גמלאי משירות המודיעין, מי שהיה אחד האנשים שנשלחו לתור את הארץ. הוא יספר איך באשמתו ובאשמת כמה מחבריו, שהוציאו את דיבת הארץ, כמעט שסוכלה השיבה הביתה. עד מהרה נתעשתו, המרגלים, מחקו את חרפת חגביותם, הכריתו את כל הענקים, שקודם המיסו את לבם מפחד. מאז, אין עוד ענקים בחברון, אנחנו הענקים. הדובר יקרא לצעירים שלא לחזור על טעויות העבר, לא להיתפס במורך לב.

שני יופיע עבדקן בגיל העמידה, המבקש לשמור על אלמוניות, והצוות השאיל לו שם צללים - מנחם. הוא מספר שהגיע למקום לאחר שהיכה נפש בבלי דעת, וכעבריין נמלט נזכר שחברון היא עיר מקלט לרוצחים, אחת משלוש. עד היום הוא חושש מגאולת דם, וכאן הוא מרגיש בטוח. אך ליתר ביטחון, הצטרף בשעתו למחתרת היהודית, והיא כבר רצחה ברשות ובסמכות. מנחם יקרא לתלמידים שלא לקחת את החוק לידיים, כי בלאו הכי החוק בידיהם, ובלבד שיעשו את המעשה הנכון.

ועכשיו, עכשיו מזומן לנוכחים רגע השיא. אל האולם ייכנס קשיש, שבבת אחת ישבה את לבם בהדרת פניו, כשם ששבה את צוות ההכנה, שציין זאת בטיוטתו. שנים רבות הוא מותקף: מדוע מצא לנכון לשלם הון תמורת מערה, למרות שאפשר היה להשתלט עליה בכוח, וכך נקבע תקדים מסוכן לדורות. קשישא יסביר - כעת ניתנת לו ההזדמנות - שאין לגזור גזירה שווה בין אז לעכשיו. אז לא היה מקובל לנשל מאדמה פרטית, אם באים לעמק השווה; היה עם מי לדבר. אז גם נשאלה השאלה אם למען המתים כדאי להקריב חיים; היו ימים, והיום זה אחרת.

התוכנית עמוסה לעייפה, אך חזקה על התלמידים המרוצים שלא יתעייפו. ובכל זאת, מגיע להם סיום מבדר. לפי הטיוטה, תוזמן רוקיסטית מקומית, שתקנח במופע רוק חברוני אסלי מתוכניתה "פורים שמח". הצוות ראה קטע, התרשם, ולא נותר איש בחדר הישיבות שלא ניגב את פרצופו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו