בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כשמנחם פגש את הורוביץ

"תוכנית חיסכון", ערוץ 2, 19:30

תגובות

מנחם הורוביץ מגיש פינה בשם "שווה בדיקה" במסגרת "תוכנית חיסכון". לפני שאנחנו לוקחים את הפינה הזו ברצינות יתרה, חשוב לציין שמדובר בפינה היתולית, כי מנחם הורוביץ הוא עיתונאי היתולי. כמו דב קרקס, שיודע לעשות "קונצים" כמו לנהוג במכונית או ללהטט בכדורי גומי "ממש כמו בן אדם אמיתי", כך הורוביץ מבקר במכון יופי.

זה מצחיק לראות איש כבד גוף, שעיר זקן וחובש כיפה מקבל טיפול מניקור כאילו הוא אשה מטופחת או מטרוסקסואל או לכל הפחות צעיר חילוני. אני אוהב הומור בפינות כאלו, הומור הוא הערך המוסף לביקורת הצרכנית. ניב גלבוע למשל, מפליא לעשות זאת בתוכנית "לילה כלכלי". הבעיה אצל הורוביץ היא שהערך המוסף הוא הורוביץ עצמו, ולרוב זהו גם המוצר שאותו הוא מציג בפנינו. השאר הוא רק תפאורה.

באחרונה הצהיר הורוביץ על עצמו שהוא מגלומן. זהו אנדרסטייטמנט מפי אדם שאינו מורגל באנדרסטייטמנטס. מדויק יותר לומר שהורוביץ יכול ללמד את מועמר קדאפי שיעור במבוא למגלומניה. כל מי שחזה בפסטיבל הראוותני לציון המעבר שלו מהצפון לתל אביב, ובעצם כל מי שמכיר קצת את פועלו של הורוביץ, יודע זאת. ואלו שלא מכירים את פועלו של הורוביץ הם כישלון ענק למפעל חייו.

אמש, בביקורו במכון יופי, שב מנחם הורוביץ וקידם את המוצר מנחם הורוביץ. אז שמענו שוב על אשתו תחיה, ונרמז לנו שוב עברו בקריית שמונה מוכת הרקטות, וגילינו גם שהוא כוסס ציפורניים. הכל על חשבון מידע ענייני. התירוץ לכתבה היה גל מכוני הקוסמטיקה הנפתחים בכל מקום. את התזה פרשה בפנינו נציגת מכון יופי מסוים מאוד (ששמו הופיע שוב ושוב במהלך הפינה): "בשנים האחרונות המודעות נכנסה יותר חזק בנשים וגברים". במהלך הכתבה כולה, לא יצא הורוביץ מתחומי אותו מכון שאירח אותו בנדיבות וקיבל קרדיט בנדיבות. עד כדי כך היה יסודי התחקיר שלו. הקול היחיד שנשמע מחוץ לכותלי המכון היה של רופא עור, שהזהיר מסכנות טיפוח היתר, אבל הדעה הזו הוצגה באופן מנותק מגוף הכתבה ולא זכתה להמשך או מענה מפי איש. בהמשך הכתבה חקר הורוביץ את אחת המטופלות לגבי שורשי התופעה: "לפני חמש שנים כמעט אי אפשר היה למצוא מכוני יופי, מה קרה פתאום?". המטופלת השיבה: "יש מודעות יותר". "כן?", הקשה הורוביץ. "ליופי, לאסתטיקה", ביארה הגברת. "אה הה", הרהר הורוביץ בקול רם.

ערך מוסף הוא אמצעי חשוב לפינה קטנה והיתולית שכזו, אבל רק בתנאי שיש ערך יסוד. לי, שאינני מומחה בתחום הקוסמטיקה, היא לא חידשה דבר ולמעשה היתה חסרת תועלת. הכתבה הסתיימה בהורוביץ המביט במראה גדולה ומרוצה מבבואתו. זהו סיפור האהבה הגדול של זמננו.



הורוביץ. יכול ללמד את קדאפי שיעור במגלומניה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו