בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מורן שריר | טוב שם טוב משמן טוב

"מישהו לבשל אתו", ערוץ 2, 18:50

תגובות

יש מוסכמה חמודה כזאת בתוכניות בישול, שהמצרכים קצוצים מראש ומונחים בקעריות קטנטנות, מוכנים לפקודה. בתוכניתו החדשה החליט צחי בוקששתר לשבור את המוסכמה. כשהאורח שלו, אמן עישון המזון דרור פילץ, ביקש להוסיף למנה בצל קצוץ, ענה לו בוקששתר: "מה, זה הכי נוח שהוא קצוץ מראש". ציפיתי שהמצלמה תחליק לעבר הקעריות הקטנות, אבל אז השף הכריז: "אני גם פותח לי בצל קצוץ".

לבוקששתר לא המתינו הקעריות שאני אוהב. במקומן הוא שלף חפיסת בצל קצוץ תעשייתי, השתהה מעט כדי שהמצלמה תקלוט את הלוגו של המותג, ורק אז הסיר את האריזה והשליך את הבצלים הקצוצים למחבת. לאחר שבזק קמצוץ בהרט ונתן לבצל להשחים במחבת, הודיע בוקששתר ש"בינתיים אני פותח לי חבילה של בטטות". והופה, לקח ליד חבילה של פרוסות בטטה קלופות, כמובן מאותו מותג שקצץ לנו מבעוד מועד את הבצל. כדי שנבחין ביתרון המוצר על פריסה ידנית, הודיע בוקששתר: "יש לי פה פרוס, מוכן מראש".

תוכן שיווקי הוא ביטוי מכובס למה שפעם כינו פרסום סמוי. תוכניות בישול הן טריטוריה פרוצה בנושא הזה, מעין פתחלנד של פרסום מוסווה. כולם נופלים בזה. כסף עובר מעל ומתחת לדלפק הנירוסטה תוצרת שוודיה וכלי הבישול נבחרים לאו דווקא בשל יכולותיהם בפריסת נתחי לברק. שום לוגו לא מגיע למסך במקרה. בפעם הבאה שתצפו בתוכנית בישול, שימו לב כיצד המצלמה עוברת "במקרה" לבקבוקי שמן הזית כשהתווית קורצת, כיצד היא מתעכבת למאית שנייה על השם של יצרן הכיריים או מעבד המזון.

כשיצא העוף המעושן מהתנור, שמענו את בוקששתר מהרהר בקול רם: "כל אחד צריך סכין שף בבית". ולא סתם סכין, אלא סכין ספציפית שאין לומר את שמה אבל מותר לפרוס את האגסים כך שהלוגו יופיע בנחת. "דרור מפחד לגעת בסכין הזאת מרוב שהיא חדה, היא באמת סכין נהדרת", קידם בוקששתר את המותג. צחי בוקששתר אינו מוקיון שיווקי. הוא שף מצוין וגם הבשלן הטלוויזיוני המועדף עליי (עם תחרות קשה מצד אהרוני).

הוא אולי יטען שהסכין הזאת אכן האיכותית ביותר בשוק ושלא היה ממליץ לצופיו על פחות מהטוב ביותר. ומה לגבי הבצל? איזה שף שמכבד את עצמו יעדיף בצל שנקצץ במפעל על כזה שנחתך בעת הבישול? אדם בסדר הגודל של בוקששתר הוא סמכות קולינרית בעיני הצופים שלו. אם הוא ממליץ להם על דרעק או על חברה מצוינת משום ששילמה יותר מהמתחרים, הוא מועל בתפקידו. אפילו שזו "רק תוכנית בישול". בוקששתר קטן מכדי להילחם במערכת כלכלית כל כך משומנת. צריך שהרשות השנייה תנכש את העשבים בג'ונגל השיווקי הזה כדי שבפעם הבאה שהוא יגיד "יציאה קטנה לפרסומות ותיכף חוזרים לבשל", הוא באמת יתכוון לכך.



בוקששתר בתוכניתו החדשה. טריטוריה פרוצה של פרסום סמוי



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו