בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מאמר המערכת | השר ששלף

תגובות

להתבטאויות הלא רציניות והלא אחראיות של שרי הממשלה נוספה השבוע שליפתו של שר התחבורה, ישראל כץ, שאיים בסגירת רכבת ישראל, אם זו לא תגיש תוכנית מוסכמת לשינוי מבני בתוך ארבעה חודשים. השר גם ציטט את מנכ"ל משרדו, האלוף במילואים דן הראל, שאמר שאילו היתה בצה"ל יחידה ברמת תחזוקה ובטיחות כמו הרכבת - היא היתה נסגרת.

איומי השר והמנכ"ל באו על רקע שורה ארוכה של תאונות ומפגעי בטיחות ברכבת, שגרמו לאבידות בנפש ולנזק רב לרכוש. השר והמנכ"ל אחראים להם במישרין. תחקיר "TheMarker", שפורסם אתמול, מנה גם שורה של ממצאים בנוגע לחוסר היעילות המשווע שבו מתנהלת הרכבת. אין ספק שרכבת ישראל זקוקה לטלטלה ארגונית ובטיחותית דחופה, אבל שליפות מן המותן ואיומי סרק בסגירתה אינם המענה.

רכבת ישראל איננה יחידה בצה"ל וגם לא חברה, שניתן לסגור אותה בהינף הצהרה מיניסטריאלית. האזרחים הנזקקים לשירותיה זכאים לשירות בטוח ויעיל ועל שר התחבורה לדאוג לכך. אם אין בכוחו לעשות כן הוא מועל בתפקידו ועליו לשאת בתוצאות. בקיץ שעבר התערב כץ ברגל גסה בהליך מינוי מנכ"ל הרכבת ופעל לפסילת המועמד המוביל, אורן מוסט, בדרכים שהעלו סימני שאלה רבים. זאת היתה עיקר מעורבותו בנעשה במפעל הכושל שבאחריותו. עכשיו הוא מאיים בסגירתו, דבר שכבר הוליד איומים בהשבתה מצד ועד העובדים החזק של הרכבת.

שרי הממשלה נדרשים לנהל ביעילות את משרדיהם ולשאת באחריות לנעשה בהם. הרכבת היא מפעל תשתית חיוני למשק ואיומים בסגירתה אינם רציניים. העובדה שהשר הטיל על צמרת משרדו למצוא פתרונות חלופיים למקרה שיממש את איומו, גם היא אינה רצינית: אין "פתרונות חלופיים" לכ-30 מיליון אזרחים הנוסעים מדי שנה ברכבת. לכן על כץ להניח לאיומים ולהתגייס לעריכת רפורמה רחבה ברכבת, כולל החלפת הנהלתה הכושלת, בלי לפגוע בשירות החיוני המוענק לאזרחים ולחיילים שהשר לא נמנה עמם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו