בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אורי אבנרי | להתפטר? מה פתאום

קטע לסיום

תגובות

השר ישראל כץ התיישב מול המיקרופונים, הישיר מבט אל האומה והודיע שהתפטר.

אני מתלוצץ, כמובן.

המדינה נותקה מהעולם. התעופה האזרחית הושבתה. עשרות מטוסים ואלפי נוסעים עוכבו בנתב"ג. חומר מסתורי זיהם את הדלק. כל זה בתחום אחריותו של שר התחבורה. אבל להתפטר? מה פתאום. למה-מה קרה? במקום זה הטיל על אחד מעושי דברו לחקור. השר כץ לא שמע על אחריות מיניסטריאלית. ואיך יכול היה לשמוע? ממי? מעמיתיו? מקודמיו? די במינוי ועדת חקירה.

במדינה מתוקנת, אחריות מיניסטריאלית אומרת בדיוק מה שהיא אומרת: המיניסטר אחראי לכל מה שקורה בתחום אחריותו. ובצדק: הוא הרי ממנה את המנהלים במשרדו. הוא אחראי לכשירותם, כשם שהם אחראים לכשירות פקודיהם. אם השר ממנה חברים חסרי כישרון מהמפלגה במקום מומחים מוכשרים שאינם חברי מפלגתו - מי אשם? ואם השר מבלה את זמנו בהכרזות מתלהמות בזכות המתנחלים ובגנות הפלסטינים, על העדר שותף לשלום והצורך להילחם בחמאס - איך הוא יכול להקדיש תשומת לב לפרטים שוליים כגון תפעול נתב"ג?

משרדים רבים כבר צללו לרמה של העולם השלישי. אך תפקוד משרד התחבורה שערורייתי במיוחד. כמעט שאפשר לומר: משרד התחבורה הוא כולו שערורייה אחת גדולה. הרכבת נהפכה לבדיחה. מדינה קטנה, קווים מעטים וקצרים - וכל כמה שבועות פורצת אש בקרונות, רכבות יורדות מהפסים, או שיש שביתה.

הרכבת קיימת בעולם כבר כמעט 200 שנה. יש בעולם מאות אלפי עובדי רכבת מיומנים. אפשר פשוט להזמין כמה מאות מגרמניה, מצרפת או מסין, שיאיישו את כל התפקידים - ממנכ"ל הרכבת עד לנהגי הקטרים - עד שהמקומיים ילמדו (בתקווה שזה יקרה אי-פעם).

נתב"ג 2000 הוא נמל תעופה יפה, אך אחד הפחות בטוחים בעולם. כל כמה ימים נודע על כמעט תאונה, ושום דבר לא עוזר. ביום מן הימים ייעלם ה"כמעט" מה"כמעט תאונה".

ועדיין לא דיברנו על הרכבת התחתית בתל אביב, ועל ירושלים שאוחדה לה יחדיו אך אין לה רכבת לשאר חלקי הארץ שהיא בירתה.

לפני מאה שנה היה שר תחבורה יפאני מבצע חרקירי במצב כזה. בימינו מסתפקים בהתפטרות. התפטרות אמרתי? הצחקתם את כץ.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו