בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מורן שריר | ימי האימפריה הראשונים

"אימפריית הפשע", יס דרמה, 22:00

36תגובות

נורא מתחשק לכתוב שזה בלוף. מדגדג ממש להגיד שזה לא טוב כמו שאומרים, שלא כדאי להאמין להייפ. אבל זה יהיה שקר כי ההייפ נכון. "אימפריית הפשע" (שם פרחי נורא. במקור קוראים לזה "Boardwalk Empire") היא סדרה סוחפת שמשאירה אותי בסוף כל פרק עם פה פעור, דופק מואץ, מוח מבולבל ורצון עז להמשיך לצפות. הפרק הראשון היה כולו שוויץ של סקורסזה, תצוגת ראווה של השטיקים הקולנועיים הישנים שלו מימי "החבר'ה הטובים". האמת, התגעגעתי. פרק 2 ששודר אמש ב"יס", כבר היה מתון יותר אבל גרם לי סופית להבין שיש פה סדרה יציבה וחזקה, כזו שיכולה להסתדר גם כשהמאסטרו הגדול משחרר את היד.

הסדרה מתרחשת ב-1920 עם כניסתם של חוקי היובש לתוקף. נאקי תומפסון (סטיב בושמי) הוא הגזבר של אטלנטיק סיטי ומתוקף תפקידו ובעיקר מתוקף אופיו המושחת, מנהל את העיר. גם את העיר של מעלה וגם את העיר של מטה. תומפסון מפקד על אופרציה נחמדה באטלנטיק סיטי והוא מצפה שהצמא לאלכוהול יקפיץ את עסקיו מסדר גודל של מכולת משפחתית לרשת שיווק ענקית, אימפריית פשע. הוא רק שוכח שכסף גדול מושך אנשים גדולים. אנשים מניו יורק ומשיקגו, אנשים עם שמות כמו ארנולד רוטשטיין ולאקי לוצ'יאנו. לא פראיירים.

את "אימפריית הפשע" יצר טרנס ווינטר, לשעבר תסריטאי ב"סופרנוס". כותב נוסף בסדרה ההיא הוא מתיו וויינר שחתום על "מד מן". שניים מהנושאים העיקריים שעלו ושבו בכל רגע נתון של "הסופרנוס" הם גבריות ופשע. אלו היו הגורמים שהניעו את הגיבור טוני סופרנו בכל יום עבודה שלו כ"יועץ סילוק פסולת". מעניין שכל אחד משני התסריטאים בחר תמה אחת של "הסופרנוס" כדי להוביל את סדרתו החדשה. בעוד וויינר בחר את דון דרייפר ומשרד הפרסום שלו בסיקסטיז כדי לחקור את נושא הגבריות, החליט ווינטר לחזור אל מקורות הפשע המאורגן. ואין זמן טוב יותר מאשר דקה לחצות ביום שבו אוסרת ממשלת ארצות הברית מכירת משקאות חריפים. באותו יום הופכות כנופיות של גנגסטרים למשפחות של פשע מאורגן. באותו יום הופך נאקי תומפסון מעסקן מושחת לקיסר אלכוהול בפוטנציה. באותו יום הופך נער בשם אל קאפון מנהג בוס לפרח מאפיה מבטיח. באותו יום הופך סטיב בושמי מגונב הצגות מקצועי להצגה עצמה.

גם "מד מן" וגם "אימפריית הפשע" הלכו אחורה בזמן כדי לחקור את מה שהן רצו לחקור. שתיהן מדוקדקות באופן קיצוני, כל דיאלוג מדויק ברמת הפסיק, כל קצוות שיער עברה תחקיר היסטורי. לשתיהן אין את הרשלנות המוקפדת של "הסופרנוס", זו שמתאימה לגנגסטרים בטרנינג, ניו ג'רזי 2005. "מד מן" הוא רומן ארוך ואטי שהולך ונפרש בהדרגה. "אימפריית הפשע" היא אירוע מסעיר, כיבוש סופי של הטלוויזיה את הטריטוריה שהיתה שייכת פעם לקולנוע.



''אימפריית הפשע''. ההייפ נכון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו