בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"עושים שמח" בחוף בוגרשוב

122תגובות

בבואו לתאר את האירוע הקשה בחוף הים בתל אביב, שבו ביצעו ככל הנראה נערים מין קבוצתי עם אשה, אמר אחד העדים: "ראיתי אותם עושים מה שעושים ואני חשבתי שזו נערת ליווי ושהם החליטו לעשות שמח". יותר משהמשפט הזה מעיד על מה שהתרחש בחוף, הוא מספק הסבר חלקי לשאננותם של מי שצפו בנעשה ובחרו שלא להתערב לטובת האשה.


לכאורה, הסיבה לשאננות היא שהיה מדובר בבילוי קבוצתי, באורגיה על הים, לצורך העניין. אך למעשה, כדי להבין את השאננות צריך להתעכב על הפרדוקס המצוי בלבו של הרעיון, שנערים "עשו שמח" עם זונה.


אנחנו מורגלים לפרדוקס הזה עד שכמעט איננו מבחינים בו. רק לפני כמה ימים קראנו שמאבטחים של אובמה הושעו, כי "בילו עם זונות", ובעבר כבר שמענו על שחקני כדורגל ש"חגגו עם זונות". אבל האם הנערים "עשו שמח" והמאבטחים "בילו עם זונות" באותו אופן שבו אני "ביליתי עם בעלי" במסעדה? ברור שלא. ויותר מכך, לשימוש במינוחים האלה יש השלכות קשות. כי כמו במקרה האמור, חגיגה בים היא לא משהו שצריך לדווח עליו למשטרה.


עשו לנו לייק לקבלת מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

הביטויים "לעשות שמח", "לבלות עם" ו"לחגוג" מציינים על פי רוב השתתפות הדדית באירוע המהווה בידור, שעשוע או טקס חגיגי בעבור כל המשתתפים. אך כשאדם מנצל את מצבו הירוד של הזולת על מנת לחמוס את אנושיותו, בכסף או שלא תמורת כסף, לא סביר שגם הצד המנוצל חווה זאת כשעשוע. ולפעמים יש לנו את היכולת לזכור זאת. הרי אם אותם נערים שניצלו את הבחורה בים היו מתעללים בחסר בית, אותו עד ראייה לא היה אומר שהוא חשב ש"הם החליטו לעשות שמח" עם הומלס. גם לא היינו קוראים בעיתון ש"קטינים בראשל"צ בילו עם חסר בית". וזאת גם אם היינו יודעים, שמבחינת המתעללים היה מעורב בעניין אלמנט של שעשוע סוטה וסדיסטי. אבל כשמדובר בצריכת זנות או בניצול מיני אנחנו עדיין מזדהים עם התוקפן.


הצגה מסולפת של הזונה כמאהבת היא הרגל מכוער ועיקש. מאז צאתו של "אשה יפה" לאקרנים עברו כבר יותר מ–20 שנה, אבל לא חסרות דוגמאות חדשות יותר. ב–2004 יצא לאור בעברית ספרו של גבריאל גרסיה מארקס "הזונות העצובות שלי", ששווק במלים אלו: "עיתונאי ישיש מחליט להעניק לעצמו ליום הולדתו ה–90 ליל אהבה עם נערה בתולה". המונח "ליל אהבה" לתיאור יחסי מין עם ילדה בתעשיית הזנות לא צרם לאוהבי הספר. וזה אינו מקרה יחיד. על עטיפת הספר "הפריזאים", שיצא לאור לאחרונה בעברית, מופיעה ההבטחה הבאה: "סגן צעיר מאבד את בתוליו בליל אהבים עם זונה".


כלומר, הביטויים "לעשות שמח עם נערת ליווי", או "בילוי עם זונה", הם וריאציה עכשווית על הרעיון של "ליל אהבים עם זונה". הרומנטיזציה המעוותת הזאת של שליטה בגופו של אדם הנמצא במצוקה, מעוורת אותנו ואיננו מבחינים בפגיעה בכבוד האדם גם כשהיא מתרחשת לנגד עינינו, בצהרי היום. אבל ייתכן שמדובר בכלל בעברית יפה. אף אם הנערים ש"עשו שמח" לא מודעים לכך, המושג חגיגה משמעותו גם הקורבן עצמו, שאותו היו מקריבים באי בית המקדש לכבוד החג. בפסחים נאמר "חגיגה היתה באה מן הצאן, מן הבקר, מן הכבשים ומן העזים", וגם מן הנשים בזנות.

Read this article in English: Have a good time



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו