החופש לחנך
ההפתעה הציבורית, המתלווה כמעט לכל פרסום של הישגי התלמידים בישראל במבחנים בינלאומיים, מעידה בעיקר על כוחה של הדחקה ציבורית: שוב ושוב נרשמת פליאה על ההישגים הבינוניים ומטה של התלמידים הישראלים ועל והפערים האדירים המתקיימים ביניהם.
דווקא אל מול שביעות הרצון העצמית המאפיינת את שרי החינוך האחרונים, המתבררת כקצרת ראות, אסור להתעלם מאזהרותיו של מנהל מחלקת החינוך של ה-OECD, פרופ' אנדריאס שלייכר: "מצב מערכת החינוך עלול להוביל לאסון חברתי־כלכלי" (ליאור דטל, "TheMarker", אתמול).
תגובות
על סדר היום
בשיתוף BEND