מהפכה חיובית בסלולר

מאמר המערכת
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מאמר המערכת

במשך שנים ארוכות סבל הציבור הישראלי מידן הקשה של שלוש חברות הסלולר. הן גבו ממנו מחירים מופרזים והתעמרו בו. הוא נאלץ להיכנע לכוחן ולהסכים לכל מיני מסלולים, תעריפים וחוזים לא כתובים, שאותם לא יכול היה להבין, אך את תוצאתם הבין היטב: תשלומים מופרזים לשלוש החברות. מצב זה היה יכול להתקיים לאורך זמן עקב מבנה השוק המעוות. כי כאשר שלוש חברות בלבד שולטות בשוק, מדובר בעצם בקבוצת ריכוז שיכולה לגבות מחירים מונופוליסטיים, ולכן דרושה מעורבות ממשלתית. התערבותו של שר התקשורת משה כחלון היתה אם כן נכונה ונחוצה.

וכך השיקו השבוע, ביום אחד, שתי ספקיות סלולר חדשות חבילות תקשורת מהפכניות, שמאפשרות שיחות ללא הגבלה בתעריפים נמוכים. ושוק שהיה מורכב משלוש חברות גדולות הפך לשוק שמורכב משמונה חברות: שלוש הוותיקות, שתי החדשות ועוד שלוש וירטואליות. ביום אחד הדביק השוק הישראלי פער של שנים עם העולם. החברות הוותיקות נאלצות להתאים עצמן למצב החדש, והן אמנם החלו בתהליך של הורדת מחירים. הן טוענות שאי אפשר יהיה להחזיק במחיר הנמוך לאורך זמן ושהוא יעלה בקרוב. הן גם אומרות שייאלצו לפטר עובדים, וכך תעלה האבטלה.

לא צריך להתרשם מטענות אלה. המחירים המופרזים בארץ ירדו עכשיו למחירים המקובלים בחו"ל, ולכן אין סיבה שיחזרו ויעלו. יש גם הבדל בין חברה שנותנת שירות מלא לבין חברה שמסתפקת בקשר עם הלקוח דרך האינטרנט, ולכן המחירים של חברות אלה יהיו שונים, וזה לגיטימי. גם האיומים בפיטורים הם איומי סרק. ייתכן אמנם, שהחברות הוותיקות ייאלצו לפטר חלק מעובדיהן, אבל אין זה אומר שהאבטלה תעלה. מחקרים מוכיחים, שכאשר מבוצעת רפורמה בענף מסוים, סך התעסוקה במשק דווקא עולה, כי השוק כולו מתרחב, חברות חדשות קמות והטכנולוגיה משתפרת.

כלומר, מדובר ברפורמה חיובית מכל הבחינות, לטובת הצרכן הישראלי.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ