מתי האוצר מתקפל

מאמר המערכת
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מאמר המערכת

לפני ימים ספורים חתמו עובדי הרכבת על הסכם קיבוצי חדש עם האוצר. מדובר בהסכם שכר שהוא חלק מיישום הרפורמה המבנית ברכבת, ומקופלות בו הטבות שכר חסרות תקדים, המתבטאות במענקים נדיבים ובתוספות שכר גבוהות. בהסכם יש גם כמה סעיפים תמוהים. למשל, הסעיף הקובע כי מי שעובד 15 שנים ברכבת ייחשב, לצורכי שכר, כאילו הוא מחזיק בתואר אקדמי, ומי שהוא עובד חדש מדור ב' ייחשב כדור א' ולכן יזכה לכל התנאים המשופרים של הוותיקים.

השבוע גם התברר, שחלק מעובדי נמל אשדוד צפויים לקבל תוספת שכר גבוהה של כ- 3,500 שקל בחודש לעובד. כל זאת בשעה שהשכר הממוצע של העובדים שם הוא 25 אלף שקל חודש, ושכר חלק מהם גדול מ 50 אלף שקל בחודש - יותר מהשכר של ראש הממשלה.

האוצר מדבר על רפורמה בנמל, שתשפר את העבודה. תמיד יש רפורמה ברקע, שהיא בעצם כיסוי לתוספות שכר. הרי כבר לפני שנתיים קיבלו עובדי הנמל תוספות שכר של אלפי שקלים בתמורה ל"רפורמה", וזכור היטב הסכם "הרפורמה" הגדול שנחתם עם עובדי הנמלים ב 2005, כאשר בנימין נתניהו היה שר האוצר. אז חולקו להם מענקים גדולים ותוספות שכר בתמורה לשקט תעשייתי והפרטה חלקית ¬ מה שהובטח ולא קוים כמובן.

אפשר להוסיף לכך גם את עובדי חברת החשמל, המחזיקים את הממשלה במקום רגיש ומונעים התייעלות וגמישות בחברה, שהחוב שלה הוא סכום פנטסטי של 70 מיליארד שקל - חוב שיום אחד כל הציבור יידרש לשלם.

לעומת כל ההתקפלויות הבזויות הללו, האוצר מפגין כוח עמידה מופלא כשמדובר באחיות. אצלן השכר הממוצע הוא כ- 14 אלף שקלים בחודש, אבל האוצר מתעקש וטוען שאי אפשר לתת שום תוספת שכר רוחבית כי מדובר בתקופת בחירות ומצב התקציב קשה מאוד. כלומר, מי שמסוגל לגרום נזק - מקבל. מי שמאיים בשיבושים ובהפגנות - זוכה. מי שבאופן מאורגן מתפקד לפריימריס בליכוד - מרוויח. הכל עניין של כוח, לא של צדק, לא של מוסר ולא
של חשיבות. רק יד על השלטר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ