בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לטובת הנוסע

23תגובות

שר התחבורה, ישראל כץ, יביא היום לאישור הממשלה את הסכם "השמים הפתוחים", שיגדיל את היצע הטיסות לאירופה וממנה, יגביר את התחרות בין חברות התעופה ויפחית את עלותם של כרטיסי הטיסה. ההסכם הוכן לחתימה עוד לפני הבחירות האחרונות, אבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנע אז ללחצי מתנגדיו, שאיימו להשפיע על רשימת הליכוד בבחירות המקדימות ולהצביע נגדה בבחירות הכלליות. בחלוף הבחירות ועם השארת תיק התחבורה בידי כץ, נשלפה גם תוכנית "השמים הפתוחים" כהצעת הגשה לשרים.

ראוי שהפעם יתמכו נתניהו ושאר חברי הממשלה בכץ. ההתנגדות לשמים הפתוחים משקפת לכל היותר את האינטרס הצר של מגזר מסוים. לכל היותר, מפני שבהחלט ייתכן שתחרות תביא בכנפיה גם יעילות ותאלץ את החברות הישראליות לשפר את הניהול, שאינן מצטיינות בו. אבל גם אם צודקים אנשי אל־על ואחיותיה הקטנות ממנה, ארקיע וישראייר, בטענה שההסכם רע לחברות התעופה, אל־על אינה ישראל. למדינת ישראל ולאזרחיה זהו הסכם טוב.

המאמץ לעצור את הקדמה נדון לכישלון. הישראלי המתוחכם, שהפך זה מכבר לסוכן הנסיעות של עצמו, יודע כיצד להתמקח על מחיר מיטבי. מזווית הראייה של המשק הישראלי כולו, יותר טיסות פירושן יותר תיירים, יותר לילות בבתי מלון וארוחות במסעדות, יותר נסיעות במוניות וטיולים מאורגנים. הבידוד שאויבי ישראל מנסים לגזור עליה יילך ויקטן ככל שמיליונים רבים יותר יבקרו בארץ מדי שנה, יספגו בה רשמים בלתי אמצעיים ועם שובם הביתה יפיצו את דברה בקהילתם.

מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במילואים אליעזר שקדי, אמור להבין שיקולים נרחבים כגון אלה. אבל שקדי – שבלט עד כה בתפקידו כמנכ"ל אל־על בעיקר בשכר מנקר עיניים – החמיץ הזדמנות לנקוט גישה ממלכתית אמיצה ובחר לצדד בגישתם הכוחנית של ועדי העובדים. בכך הזכיר שאל־על חדלה לפני שנים להיות המוביל הלאומי. היום היא חברה פרטית ככל חברה אחרת, גם אם יש לה הוצאות ביטחון הנובעות מזהותה הישראלית. אכן, ראוי שבעיקר ההוצאות האלה תישא המדינה.

הנושא העיקרי שעל הפרק הוא הנוסע – אותו ישראלי שאוהבים לשייך למעמד הביניים, שמתגורר במדינה המוקפת בים ובגבולות יבשתיים בעייתיים. למענו צריך לפתוח ככל האפשר את המרחב האווירי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו