בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מסתערים על הנהג

תגובות

בתגובה על "שר התחבורה אישר להחמיר בשיפוט וענישה של עברייני תנועה" מאת דניאל שמיל ("הארץ", 5.1.11)

גורמים רבים מעורבים בתאונות הדרכים: התשתיות, האכיפה, החקיקה, המכוניות והנהג, אך תוכנית משרד התחבורה למאבק בתאונות מתמקדת רובה ככולה במה שמכונה "הגורם האנושי", קרי הנהג. זו גישה מאכזבת, הרואה בנהג את הגורם העיקרי לתאונות הדרכים, ובענישה דרך יחידה ראויה לטפל בו.

בכל אחד מהגורמים יש מקום לשיפורים. התשתיות נמצאות במגמת שיפור בשנים האחרונות, אבל הטיפול בכבישים אדומים, למשל, נעשה בעצלתיים, ורשימת הצמתים המסוכנים ארוכה עדיין.

ברכבת ישראל היתה השקעה עצומה בתשתיות בשנים האחרונות. למה כאן אין שומעים בעקבות תאונות על החמרת האכיפה והענישה? על הגורם האנושי?

נראה כי שר התחבורה סימן כמטרה את הנהג, ועליו הוא מסתער בכוחו הלא מבוטל: התוכנית החדשה קוראת לשימוש נרחב בפסילות רשיון, עונשי מעצר למבצעי עבירות חמורות והרתעה של נהגים מהגשת בקשות להישפט, על ידי הכפלת הקנס עד פי 5 במקרה שיורשעו.

תוכנית זו מתעלמת מנתון שולי אחד: מרבית התאונות אינן נגרמות על ידי נהגים שהם עבריינים מועדים, אלא על ידי נהגים רגילים, כמוני וכמוך, כתוצאה מטעויות, היסח הדעת, ולאו דווקא מהתנהגות פרועה. לנהגים אלה החמרת האכיפה לא תועיל. זאת ועוד, מומחים בארץ ובחו"ל טוענים, כי החמרת הענישה היא בעלת השפעה נקודתית לכל היותר, ואיננה מהווה פתרון כולל.

יוני קלרמן

רמת השרון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו