בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אזרחות למופת בכיתה

תגובות

בתגובה על "צאו ללמוד ברחוב" מאת גדי ראונר ("הארץ", 17.1.11)

המאמר עושה עוול למורים לאזרחות, ומנותק לחלוטין מהמציאות. כמורה לאזרחות זה 17 שנים ברצוני לתאר מציאות שונה לחלוטין. מרבית המורים משלבים בשיעורי האזרחות דיונים אקטואליים, קריאת עיתונים, הסברים על סוגיות חברתיות שנויות במחלוקת וכו'.

המפמ"ר (מפקח מרכז מקצוע) לאזרחות, אדר כהן, אף שלח מכתב למורים שבו ביקש להתייחס בכיתות לסוגיות חברתיות שנויות במחלוקת כמו מכתב הרבנים. אני יודעת כי רבים מחברי העלו את הסוגיה, וסוגיות רבות נוספות - ההצעה לוועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ארגוני השמאל, סוגיית הגיור ועוד ועוד - בכיתה.

כמו כן קיימת בתוכנית הלימודים מטלת ביצוע, המחייבת את התלמידים לצאת ולבדוק בעיות חברתיות בסביבתם, לחקור אותן ולהציע דרכים לפתרון באמצעות מעורבות אזרחית כמו: הפגנות, עצומות, כתיבת מכתבים לרשויות שלטוניות ונבחרי הציבור.

ציבור המורים לאזרחות רואה עצמו כבעל תפקיד חינוכי פעיל, הפותח את החלון אל החברה ופונה אל נפש הלומד. אני מזמינה את הכותב להשתתף באחד משיעורי האזרחות בבית הספר ולהיווכח בעצמו.

רונית בלום

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו