בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לפרש בלי להיענש

תגובות

במהומה שעוררה הצעת החוק הקובעת, כי "רב לא יישא באחריות פלילית בשל הבעת דעה בכתב או בעל פה בעניינים הנוגעים לתורת ישראל", נגררים רבים לוויכוח מיותר ומזיק על הזכות של רבנים לפרש את תורת ישראל.

העניין האמיתי הוא הזכות להסית בלא אימת חוק העונשין. יכול רב כלשהו להביע את דעתו, שלפי תורת ישראל מצווה להרוג ראש ממשלה המוסר שטחי מולדת לגויים, ויכול מטיף מוסלמי לומר למאזיניו שהקוראן מצווה על הרג כופרים/ יהודים. אם אלה הם הפירושים הנכונים, או היחידים, לתורות ישראל וישמעאל, יתווכחו ויריבו חכמי הדת בינם לבין עצמם.

לעומת זאת, משטרת ישראל מוסמכת לחקור, הפרקליטות מוסמכת לתבוע ובית המשפט מוסמך לפסוק אם יש באמירה כלשהי עבירה על סעיפי ההסתה בחוק העונשין. לכן מן הראוי לתקן את הצעת החוק כדלהלן: "לא יישא אדם באחריות פלילית בשל הבעת דעה בכתב או בעל פה בכל עניין שהוא, וכל זאת בכפיפה להוראות הקיימות בחוק העונשין".

צוריאל שיוו

חולון

*

הצעת החוק גורסת, כי "רב לא יישא באחריות פלילית ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית בשל פרסום חיבור הלכתי, הסכמה שניתנה לספר כלשהו, או בשל הבעה בכתב או בעל פה בעניין הנוגע לתורת ישראל". אני מסכים שמנהיג דתי אמור להיות חסין בפני תביעות. לא רק בתחום הפלילי, אלא תביעות מכל סוג שהוא. עליו לפרש לצאן מרעיתו את דברי הקודש על פי מיטב הבנתו וללא כל חשש.

אני מניח, שלמציעי החוק אין שום התנגדות שגם מנהיגים דתיים אחרים, קאדים, מופתים ואנשי דת נוצרים, יזכו לחסינות על פי הצעת החוק.

מידד גוטליב

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו