בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בגנות השינון

תגובות

בתגובה על "משרד החינוך יחייב את תלמידי התיכונים לשנן שירים בעל פה החל משנה הבאה" מאת אור קשתי ("הארץ", 17.2)

אני נדהם בכל פעם מחדש לנוכח חוסר היכולת של מערכת החינוך בישראל להשתחרר מקיבעונה המחשבתי ולהציע רעיונות מקוריים ויצירתיים לרמת החינוך אשר, כך נראה, הולכת ומידרדרת.

מתקבל הרושם, כי מתוך ייאוש ומחסור ברעיונות מנסה משרד החינוך לחזור לשיטות ה"ישנות", במחשבה שאלה יושיעו את החינוך בישראל.

מתי יבינו קברניטי המשרד, כי שינון בעל פה אינו מעורר עניין או מעודד העמקה והבנה? נהפוך הוא, שינון מעורר שעמום, אנטגוניזם ורתיעה.

האם אכן סבורים במשרד החינוך, כי אילוץ תלמידים לשנן שירים או פסוקי תנ"ך יעורר בהם רצון להעמיק וללמוד עוד?

שינון בעל פה הוא שיטה יעילה ללימוד פרטים אשר אין בהם היגיון או משמעות פנימיים. האם זה הרושם שרוצה משרד החינוך לעורר בתלמידים ביחס לנושאים אלה?

ד"ר יעקב שויער

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו