בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שירים ששוננו לנצח

תגובות

את ילדותי ביליתי בגרמניה ושם, בשנות לימודי, עד גיל 12, הורגלתי ללמוד שירים רבים בעל פה. היום אני בת 88, ועודני נהנית מהאוצר הבלום בתוכי. לעולם איני משתעממת, כי בכל רגע נתון אני שולפת מזיכרוני שירים ופיוטים להנאתי.

אני ממליצה בכל לבי להעניק לתלמידים את הכלי הזה להעשרת החוויה הרוחנית.

לאה כהן

גני תקווה

*

מי שסבור כי שינון פוגע בהבנת שירה טועה. שירה התקיימה בטרם היות הכתב. ברוב הזמן שבו התקיימה היא נוצרה ונמסרה רק בעל פה, נשמרה רק בזיכרון והועברה רק על ידי שינון תוך כדי השקעת זמן ומאמץ, גם בכפייה.

הצורה הווקלית הקצבית של ההברות, המלים והמשפטים ותוכנם נוצרו ונמסרו כאחד; כך הועברו במשך דורות, ביחד.

מניסיוני ומניסיון של אחרים אני יכול לקבוע, כי השינון מעמיק ומגביר את ההבנה.

ברוך רוזן

פתח תקוה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו