בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נזקי החול של נמל אשדוד

תגובות

בתגובה על "ים כמו חול" מאת צפריר רינת ("הארץ", 18.3)

שמחתי לקרוא כי סוף סוף מקבלת עליה "חברת נמלי ישראל" חלק מהאחריות להידלדלות החול לאורך חופי הים התיכון של ישראל שמצפון לנמל אשדוד. אולם ד"ר דב צביאלי, היועץ המקצועי לנושא חופים במשרד להגנת הסביבה, טועה בסברו כי נמל אשדוד מאפשר לכמחצית מהחול שמגיע לחופינו מצפון סיני להמשיך ולזרום צפונה. אם משהו מהחול הזה עוקף את נמל אשדוד, הרי זה חול דק-גרגר ביותר, שאינו מגיע לחוף עצמו כלל.

הנמל הנוכחי, אפילו ללא ההארכה הנוספת המתוכננת של שובר הגלים הראשי, פגע פגיעה אנושה במערכת נדידת החול. ההארכה של השובר תתקע את המסמר האחרון בארון מתים החולי.

אין לי ספק ברצונה הטוב של חברת נמלי ישראל. אולם כאן, כמו במקרים רבים אחרים, חייבות להיות תוכניות שיקום ברורות, וכן ביקורת קבועה לגבי כמויות החול המשונעות, וזאת גם על מנת שניתן יהא להסיק מסקנות ולהפיק לקחים לניצול מרבי של פעולת ההזנה המלאכותית בחול.

ד"ר יעקב ניר

גיאולוג ימי וחופי

רחובות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו