בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לקח מדיני מהמקרא

תגובות

בתגובה על "בזמן שהצטנפנו" מאת דורון רוזנבלום ו"תנו לימין לנצח" מאת עקיבא אלדר ("הארץ", 11.3 ו-14.3)

בסוף מאמריהם מזהירים דורון רוזנבלום ועקיבא אלדר מפני אסון שיתרגש על ישראל. בהמשך לרוח הדברים הפסימיים האלה, ברצוני להזכיר למנהיגינו את לקח ההיסטוריה היהודית ישראלית בתקופת המקרא, היסטוריה שהם מתרפקים עליה באחרונה ביתר שאת.

שני מעשי החורבן שחווה עמנו אז בנחלת אבותיו לא היו עונש אלוהי על חטאי העם ומנהיגיו, כהשקפת המקרא, אלא תוצאה ישירה ובלתי נמנעת של התנהלות מדינית אומללה של מנהיגי האומה.

כך בממלכת ישראל: "וימצא מלך אשור בהושע קשר, אשר שלח מלאכים אל סוא מלך מצרים ולא העלה מנחה למלך אשור... ויעל מלך אשור בכל הארץ" (מלכים ב, יז, ד'-ה'), וכך בממלכת יהודה: "וימרד צדקיהו במלך בבל... בא נבכדנאצר מלך בבל הוא וכל חילו על ירושלם (ירושלים)" (מלכים ב, כד, כ; כה, א). מהטרגדיות האלה ניתן ללמוד לקח חשוב לדורנו: גם גורלנו אנו תלוי כל כולו בהתנהלותם המדינית של מנהיגינו. ואני תפילה שהם יפנימו את לקח ההיסטוריה המקראית.

משה ענבר

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו