בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הסבר קוגניטיבי

תגובות

בתגובה על "פער הזכאות לבגרות בין נשים לגברים גדל" מאת אור קשתי ("הארץ", 30.3)

הממצאים באשר לפער בין המינים בכל הנוגע לזכאות לתעודת הבגרות רחוקים מלהיות מפתיעים. לנשים יתרון קוגניטיבי מובנה בתחום המילולי, המתבטא בציונים טובים יותר של בנות מול בנים במקצועות "עתירי מלל" בכל מהלך הלימודים בבית ספר היסודי והתיכון. יתרון זה בא לידי ביטוי באופן טבעי בציוני בחינות הבגרות, המורכבים בעיקר ממקצועות "עתירי מלל".

לבנים, לעומת זאת, יתרון בתחומים לא מילוליים, הבאים לידי ביטוי במקצועות הריאליים, שמשקלם היחסי נמוך בבחינות הבגרות, בשנים האחרונות לפחות. יתרון זה בא לידי ביטוי בהצלחה הגבוהה יותר של בנים במקצוע המתמטיקה ברמתו הגבוהה (ארבע-חמש יחידות).

קיים הסבר קוגניטיבי להבדלים הללו בתחום המילולי בין בנים לבנות. ידוע ששיעור הבנים הסובלים מלקויי למידה מילוליים ומהפרעות קשב וריכוז גבוה מאוד יחסית לבנות (מדובר על יחס של 3 ל-1, ושיעור לקויי הלמידה בכלל מוערך ב-15%-20% לפחות). ליקויי למידה מילוליים והפרעות קשב וריכוז ישפיעו בעיקר על ההישגים במקצועות כמו ספרות, היסטוריה, תנ"ך, לשון ואזרחות, המרכיבים את עיקר המאסה של בחינות הבגרות.

זה גם ההסבר הברור לשיעור הגבוה של נשירת הבנים ממערכת החינוך, לעומת הבנות. הבנים מתקשים יותר מהבנות בפעולות הבסיסיות של קריאה, כתיב, חשבון בסיסי, ריכוז וקשב, המהווים את עיקר הדרישות של בית ספר במתכונתו הנוכחית.

ישראל וינקלר

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו