בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכבת לאילת, ומיד

תגובות

הפרטת נמל אילת הולכת ומתקדמת לקראת ביצועה, והמדינה הולכת לחזור על הטעות של הפרטת מפעלי ים המלח. על ממשלת ישראל להביא בחשבון תסריט עתידני בעל אחוזי הסתברות גבוהים, הקשור למהפכה המתחוללת במצרים. על פי תסריט זה, יקום במצרים משטר איסלאמיסטי קיצוני ושונא ישראל, ותיתכן חסימת תעלת סואץ לשיט ישראלי ומעבר סחורות אל ישראל וממנה.

לכן על המדינה לקדם במהירות את הקמת קו הרכבת לאילת. כבר כיום קו זה נחוץ, ועליית משקל מדינות אסיה בסחר הישראלי מחייבת את הקמתו כאלטרנטיבה זולה ומהירה לתעלת סואץ. הרכבת היא אלטרנטיבה אסטרטגית למעבר סחורות בתעלת סואץ, ובמקרה של חסימת התעלה תהווה צינור חמצן חיוני למדינה.

קו רכבת כזה יכול להוות גם מנוף כלכלי לשינוע סחורות לאירופה וממנה, שתפחית את החשיבות האסטרטגית של התעלה, ומכאן את החשיבות הגלובלית של מצרים.

בתרחיש זה נמל אילת יכפיל עשרות מונים את הפעילות בו, והיזם שקנה נמל קטן ומנמנם יתעשר מעבר לכל דמיון.

עניין מהותי אחר: להרחבת הפעילות בנמל יכולות להיות השלכות סביבתיות חמורות של זיהום מפרץ אילת. אין להשאיר את גורל ים סוף בידי יזם פרטי. כלכלת העיר אילת כולה תלויה באיכות מי ים סוף.

על הממשלה לקדם בדחיפות עליונה את הקמת קו הרכבת לאילת, ולעכב את הפרטת הנמל לתקופה שלאחר הפעלת הרכבת. המחיר שתקבל המדינה אז יהיה עשרות מונים גבוה ממחיר שיתקבל היום, ובנוסף תוכל המדינה לכפות תנאים חמורים של שמירה על איכות הסביבה.

יצחק וגנר

חיפה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו