בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הזיה של קדמה

תגובות

בתגובה על "עיריית תל אביב: מסלולי אופניים במקום מקומות חניה" מאת אילן ליאור ("הארץ", 15.4)

פרנסי תל אביב החליטו שהעיר תהיה ידידותית לאופניים כערים בעולם המערבי, ואפילו תחנות להשכרת אופניים נפרשו ברחבי העיר. למרבה האכזבה, מדובר בהזיה של קדמה.

יש להניח, כי דורשי המודרניות המתגלגלת ללא זיהום אוויר ראו בעיני רוחם קיום של מערכת תחבורה משולבת של תחבורה ציבורית ופרטית לצד מדרכה של הולכי הרגל ורוכבי האופניים.

בפועל מדובר בהפיכת המדרכה הציבורית למסלול נסיעה דו כיווני של אופניים רגילים וחשמליים, קורקינטים רגילים וחשמליים, בלי התחשבות במסלול המשורטט על המדרכה, תוך כדי איום על הולכי הרגל.

גם כלבתי מופתעת בכל פעם מחדש מזוג אופניים המגיח במהירות מאחוריה וחולף לידה בסערה.

הולכי הרגל אינם אזרחים סוג ב' לעומת נוסעי האופניים, ואין הצדקה להפקרתם. מנגד, התחבורה הציבורית והפרטית אינה ידידותית לרוכבי האופניים - כך שאין עדיין אפשרות לסמן להם מסלול על גבי הכבישים הצרים.

דומה שהפתרון היחיד הוא הפחתת התנועה הפרטית לטובת התחבורה הציבורית, מסלול נוסף בכביש לתחבורת הדו-אופן (שלא במפתיע, לא ברור אם זו החשמלית מתיישבת עם החוק והתקנות).

רק מהפכה בתחבורה הציבורית על ידי אוטובוסים מהירים רבי תכולה, יכולה אולי לאפשר את השינוי.

בינתים תל אביב היא עיר ללא הפסקה, אבל גרועה מבחינת התחבורה.

יוסי ברנע

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו